بيان اهداف و پيام هاي نهضت عاشورا رسالت هاي اصلي مداح است

یاوری،گفت: زنده نگه داشتن یاد کربلا و بيان اهداف و پيام هاي نهضت عاشورا از جمله رسالت هاي اصلي يک مداح است.

ارسلان یاوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزرای شبستان در کرمانشاه ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهید حسین(ع) ،گفت: استان کرمانشاه یک هزار و ۳۰۰ هیأت و بیش از یک هزار و ۸۰۰ مداح و ستایشگر اهل بیت (ع) دارد.

 

رئیس کانون مداحان کرمانشاه،افزود:مداحان بايد در بحث سواد ادبي و علم ادبيات اطلاعات لازم را داشته باشند تا هر شعري را بر زبان جاري نکنند، آنها بايد اطلاعات تاريخي خود را بالا برده و همواره در طول سال به مطالعه متون و کتاب‌هاي تاريخي بپردازند.

 

وی  با اشاره به اینکه مداح بايد واقعه عاشورا را به درستي براي مردم بازگو کند، خاطر نشان کرد: مداح بايد ارتقاي دين، ترويج عدالت مطلق و بحث عبوديت را در اشعار خود مورد توجه قرار دهد و در کل بايد به صورت غير مستقيم فرهنگ عاشورا را به جامعه القا کند.لذا ترويج فرهنگ عاشورايي يکي از رسالت هاي اصلي مداحان است که بايد به آن توجه ويژه شود.

 

 

وی تصریح کرد:امسال محرمی پرشور و شعف‌تر از سال‌های قبل در استان خواهد بود، و این کانون در زمینه اقدامات فرهنگی، مداحی، تبلیغی، ستایشگری و شاعری اهل بیت (ع) به مردم خدمت ارائه می‌دهد.

 

رئیس کانون مداحان استان کرمانشاه، بابیان اینکه هیات‌هایی که نیاز به مداح داشته باشند با مراجعه به سازمان تبلیغات استان کرمانشاه به آنها مداح معرفی می‌شود،اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ مداح در شهرها و روستاهای محروم بخش مرکزی کرمانشاه طی ماه محرم امسال به امر مداحی می‌پردازند.

 

کد خبر 1201781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha