جشنواره ابوذر بستری برای بیان روایت ها است

شاد گفت: با بیان اینکه جشنواره ابوذر می خواهد بستر روایت باشد؛ گفت: این جشنواره می خواهد جبهه های روایتگری فرصت ها، ظرفیت ها، رویش ها، امیدها، چالش ها، ضعف ها و قصورها با هدف حل داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی شاد» امروز دوشنبه (۱۰مرداد) در نشست خبری ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر خراسان رضوی با بیان اینکه در ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر تلاش شده درگیر کلیشه ها و تعارف ها نشود؛ گفت: این جشنواره فرمایشی، فرمی و برای رضایت خاطر افراد برگزار نمی شود بلکه می خواهد یک حرکت همگانی برای دو هدف بیان و حل مسئله انجام دهد.
 

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: ما معتقدیم صاحبان قلم و رسانه نسبت به مسائلی که می بینند کار عمیق فکری و تحقیقی می کنند و صاحبان تحلیل نسبت به مسئله هستند؛ در واقع شناسایی و ارائه مدل برای حل مسئله مهمترین دغدغه ما در ششمین جشنواره ابوذر است.
 

وی با اشاره به بهره گیری از نخبگان و صاحبان اندیشه استان در ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: شورای راهبری بسیج رسانه تلاش کرده است، سیاست ها و خط مشی ها را لیست و خروجی آن در شورای سیاستگذاری استان به ریاست مدیرکل سازمان صدا و سیمای خراسان رصوی و نماینده های رسانه های استان بررسی شده که حاصل آن محورهایی جشنواره ششم شد.
 

شاد اظهار داشت: این جشنواره علی رغم اینکه به برخی از مسائل ملی پرداخته است به چند شاخص اساسی در خصوص استان از جمله هویت مشهد پرداخته است. مشهد صرفا یک شهر راهبردی نیست، میزبان جریان زیارت و فرهنگ رضوی است که بخش اصلی انقلاب اسلامی است.
 

وی گرانیگاه انقلاب اسلامی را مکتب اسلام و اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: امروز مشهد به عنوان یکی از کانون های اساسی شکل گیری انقلاب اسلامی معرفی می شود و در حوزه هویت اجتماعی انقلاب اسلامی تلاش می شود چیزی مخابره شود که در مشهد مخابره شود و در حوزه نارضایتی های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با موج سینوسی مدام درگیر چالش ها بودیم.
 

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه جشنواره ابوذر می خواهد بستر روایت باشد؛ گفت: این جشنواره می خواهد جبهه های روایتگری فرصت ها، ظرفیت ها، رویش ها، امیدها، چالش ها، ضعف ها و قصورها با هدف حل داشته باشد و چون مشهد و خطه خراسان درگیر چالش های متعددی است مطالبه ما روایت سریع و آشکار این چالش ها است و اگر صدای خبرنگار را برای رویدادهای آشکار حفه کنیم به رسانه های بیگانه دشمن فرصت می دهیم که بیان روایت آن رویداد به نحوی که خود دوست دارند را داشته باشند.
 

وی مسئله زن را یکی دیگر از محورهای ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر دانست و گفت: امروز مشهد به عنوان پشتوانه سازی گفتمان انقلاب اسلامی نسبت به زن شده است، الگوی سوم زن الگویی که نه زن را برده و نه منهای خانواده تفسیر می کند.


شاد بیان کرد: در ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر در فرم اجرا و داوری تغییراتی صورت گرفته است و توجه ویژه به رسانه های بومی شهرستان ها و در حوزه زنان شده است.

انتهای پیام/

 


 

کد خبر 1201789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha