ظلم در شخصیت و رفتار انسان آزاده نیست

بهارلویی با اشاره به سخن امام حسین(ع) که اگر دین نداریم ازاده باشید، گفت: ظلم و ستم به مظلوم در شخصیت و رفتار انسان آزاده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «سیامک بهالویی« در ویژه برنامه ایام محرم با اشاره به ابعاد قیام امام حسین(ع) اظهارداشت: ظلم و ستم در منش و رفتار انسان آزاده قرار ندارد و بر هر دین و آیینی که باشد خواهان ادای کمترین میزان ظلم هم نیست.

استاد دانشگاه آزاد استان اصفهان افزود: در روز عاشورا امام حسین(ع) خطاب به جمعیت خاضر فرمودند«که اگر دین نداریم ازاده باشید« یعنی ظلم و ستم روا نکنید.

 

وی ادامه داد: ظلم  و ستم به مظلوم در  شخصیت و رفتار انسان آزاده نیست و همین موضوع در جامعه امروز نیز مطرح می شود که برخی از سران ظلم با همه ادعا ولی انسان کشی مظلومانه دارند.

بهارلویی با بیان اینکه انسان آزاده حق باور و حقیقت دوست است، تصریح کرد: حر با سابقه سپاه دشمن اما هنگام شناخت واقعیت از این مسیر دور شد و به سپاه امام پیوست که آن حضرت هم در حقش دعا کرد.

 

وی با اشاره به شخصیت بزرگ امام حسین(ع) تصریح کرد: فراتر از مسلمانان و شیعیان سالار شهیدان طرفدار و محبت دارد و بسیاری از مسیحیان آن حضرت را دوست داشته و در مراسم های عزاداری او شرکت کرده و هزینه می کنند.

 

این استاد دانشگاه بر درس آموزی از قیام امام حسین(ع) تاکید کرد و اذعان داشت: درس های قیام امام حسین(ع) برای انسان سعادت دنیا و آخرت را فراهم می کند و ایام محرم و جلسات مذهبی فرصتی برای درس آموزی است.

وی با اشاره به اینکه نباید به مادیات دنیا وابسته بشویم، تصریح کرد: مادیات خوب است اما نباید هدف باشند بلکه ابزاری برای رسیدن به جایگاه های بلند معرفتی بشود.

کد خبر 1201790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha