برداشت برنج در آستارا آغاز شد

کارجویان گفت: برداشت برنج از شالیزارهای آستارا آغاز شد و نخستین نمونه‌های این محصول از اراضی روستای خشکه‌دهنه به دست آمد.

«ساسان کارجویان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: نخستین برداشت برنج در آستارا به صورت سنتی و توسط فریبرز ضارب یکی از کشاورزان منطقه، در روستای خشکه‌دهنه بخش مرکزی آستارا انجام شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا افزود: این کشاورز مزرعه خود را به کاشت برنج از نوع هاشمی اختصاص داده بود که امروز آن را برداشت کرد.

 

وی با بیان‌اینکه این کشاورز در ۶ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی خود، اقدام به کاشت برنج کرده بود، تصریح‌کرد: نشاء برنج این کشاورز در دوم اردیبهشت سال جاری انجام شده بود، که امروز پس از گذشت بیش از سه ماه اقدام به برداشت محصول کرد.

 

کارجویان با اشاره به اینکه بیشترین نوع برنجی که در شالیزارهای آستارا کشت می‌شود هاشمی است و ميانگين توليد آن چهار هزار و ۳۰۰ کیلوگرم شلتوک در هر هكتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مراد ماه، بیشتر کشاورزان محصول خود را برداشت کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی آستارا، سه هزار و ۲۰۰ هکتار به کشت انواع برنج محلی و پر محصول اختصاص دارد و سالانه بیش از ۱۰ هزار تن برنج سفید برداشت می‌شود.

کد خبر 1201793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha