یک‌سوم  نیاز کشور به کاغذ چاپ و تحریر را تامین می‌کنیم

نیک نژاد با بیان اینکه در شرکت چوب و کاغذ مازندران یک‌سوم نیاز کشور به کاغذ چاپ و تحریر را تامین می‌کنیم،گفت: کاهش سهمیه برق در امر تولید مشکلاتی را ایجاد کرده و به دلیل کاهش برق یک خط تولید تعطیل شده و این جبران ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، امید نیک نژاد امروز ۱۰مرداد در آئین تجلیل از اصحاب خبر و رسانه استان مازندران که در هتل جنگلی سالار دره برگزارشد ضمن قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه استان برای پوشش رسانه ای دستاوردهای صنایع چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: رسانه ای شدن فعالیت های این شرکت با توجه به تحریم ها و... به تزریق امید در جامعه کمک می کند.

 

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ استان مازندران با بیان اینکه رسالت خبرنگاران این که در کنار بیان واقعیت ها به ایجاد امید در جامعه توجه داشته باشد، گفت: استان مازندران پتانسیل های متعددی دارد اما در این سال‌ها به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرد و چوب و کاغذ مازندران نیز فراز و فرودهای بیشماری را تجربه کرده است.

 

وی با بیان اینکه چوب و کاغذ استان به مزیت اصلی خود یعنی تولید کاغذ تحریر و چاپ رسیده است، افزود: ۷۰۰هزار تن نیاز کشور است که ۸۰هزار تن در مازندران تولید می شود.

 

نیک نژاد به طرح تنفس جنگل اشاره و بیان کرد: با راه اندازی کامل این کارخانه این مجموعه به مزیت اصلی خود می رسد و نیاز کاغذ کشور را مرتفع خواهد کرد.

 

وی به سختی های تولید و تامین مواد اولیه اشاره کرد و گفت: ۱۴میلیون دانش آموز در اقصی نقاط کشور با در دست گرفتن کتاب های درسی خود شاهد درج نام چوب و کاغذ مازندران در صفحات ابتدایی کتاب خواهند بود که غرور ملی را تصویر می کند.

 

نیک نژاد افزود: کاهش سهمیه برق در امر تولید مشکلاتی را ایجاد کرده و به دلیل کاهش برق یک خط تولید تعطیل است و این جبران ناپذیر است.

 

وی به اقساط پرداخت نشده دوران های گذشته این شرکت اشاره و بیان کرد: تلاش داریم بدون دریافت تسهیلات مجدد با افزایش تولید اقساط بانک ها پرداخت شود.

 

نیک نژاد با بیان اینکه سال ۹۳ چهارده هزار و ۸۰۰تن کاغذ تحویل آموزش و پرورش شد، گفت: امسال ۳۰هزار تن کاغذ مورد نیاز دستگاه تعلیم و تربیت کشور در این مجموعه در تولید است  و به تدریج در حال ارسال برای مجموعه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هستیم. تحقق این مهم بیانگر این که ۷۰ درصد نیاز سازمان چاپ کتب درسی کشور را تامین خواهیم کرد و این موضوع، نشان میدهد که ما در مسیر درست قرار داریم.

 

وی با بیان اینکه انتظار رسانه های استان برای تامین کاغذ از چوب و کاغذ استان به جا است و اگر تشکل رسانه ها مراجعه کند قطعا پشت یک میز به نتایج خوبی خواهیم رسید، افزود: با گرفتن آمار از چاپخانه های استان متوجه شدیم که متوسط نیاز کاغذ ماهانه ۸تا۱۰تن است و آمادگی وجود دارد با ۵۰درصد قیمت ۱۰تن ماهانه را در اختیار چاپخانه مذکور قرار دهیم.

 

نیک نژاد با بیان اینکه در شش ماهه دوم نیز کاغذ رسانه ها نیز تامین خواهد شد، گفت: همچنین این آمادگی وجود دارد به مدت ۲ماه کاغذ رایگان در اختیار رسانه های مکتوب استان قرار داده شود.

 

وی با بیان اینکه برای زراعت چوب، اظهار کرد: درصورت قرار دادن زمین برای کاشت نهال در اختیار شرکت چوب و کاغذ استان این آمادگی وجود دارد که مشکل چوب را مرتفع کند.

 

نیک نژاد با بیان اینکه ۱۳۰۰کارگر در چوب و کاغذ استان فعالیت دارند،  گفت: کارتن تولیدی استان با سلولز تولید می شود و اگر این شرکت حمایت نشود ممکن در تولید استراتژیک با مشکل مواجه شویم.

کد خبر 1201809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha