بانک اطلاعاتی خیران فرهنگی و کتابخانه ساز تشکیل شود

عاقل منش ماده ۱۷۲ قانون مالیاتی را ظرفیتی خوب برای اقدامات فرهنگی و ایجاد کتابخانه‌ها در استان گیلان ذکر کرد و گفت: باید یک بانک اطلاعاتی قوی از خیران در راستای اجرای اهداف فرهنگی سازماندهی و تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد حسن عاقل منش» امروز (دوشنبه، ۱۰ مرداد) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شفت که با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به مضایق مالی دولتی و طولانی بودن فرآیند تخصیص آن باید برای امورات فرهنگی نظیر کتابخانه‌ها از ظرفیت خیران استفاده کنیم.

 

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان عنوان کرد: باید در شهرستان شفت و کل استان گیلان یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی داشته باشیم تا به سبب آن بتوانیم خیران و نیکوکاران را شناسایی کرده و در راستای اجرای اهداف فرهنگی سازماندهی کنیم.

 

عاقل منش از آمادگی صد در صد انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان برای جذب حداکثری مشارکت خیران سخن گفت و اضافه کرد: اگر خیران نیکوکار علاقمند باشند ما سازه ای که با کمک آنان ساخته شده را به نام خودشان نامگذاری می کنیم و حتی می‌توانیم زمینه کمک‌های مشارکتی آنان را در عرصه ساخت فضاهای کتابخانه‌ای فراهم کنیم.

 

وی در ادامه ماده ۱۷۲ قانون مالیاتی را ظرفیتی بسیار بزرگ دانست و ابراز داشت: مسئولان واحد‌های تولیدی و صنعتی در صورت تمایل برای هزینه کرد در حوزه کارهای فرهنگی با استفاده از این ماده قانونی به راحتی می‌توانند به این حوزه ورود کنند.

 

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان در تشریح بیشتر این مطلب افزود: اعتبارات فرهنگی صاحبان تولیدی و صنعتی در حسابی ذخیره می‌شود و با همکاری اداره امور مالیاتی به همان میزان از  مالیات وی کم خواهد شد به بیان دیگر صرف هزینه در امورات فرهنگی به مثابه ادای مالیات محسوب می‌شود.

 

عاقل منش با تاکید بر اینکه در حال حاضر یک کتابخانه در شهر رشت از همین طریق و با مشارکت صاحبان کارخانجات در حال ساخت است اظهار داشت: معتقدم با این کار می توان قدمی بزرگ در راستای رفع محرومیت حوزه کتاب و کتابخوانی در استان گیلان برداشت.

 

وی با تاکید بر اینکه به ازای هر ۱۰۰ نفر باید هشت متر مربع فضای کتابخانه‌ای در کشور و استان گیلان وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: همچنین به ازای هر نفر باید دو نیم جلد کتاب در کتابخانه‌ها داشته باشیم در حالی که متاسفانه در هر دو بخش دچار مشکل هستیم اما مطمئنیم با کمک خیران میتوان این کمبودها را جبران کرد.

کد خبر 1201817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha