آغاز طرح ملی "با هم بخوانیم" در کتابخانه امام علی(ع) روستای کلاشم

کرمی از تجهیز تمامی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور به سامانه‌های اطلاعاتی خبر داد و گفت: طرح ملی "با هم بخوانیم" در کتابخانه عمومی امام علی(ع) روستای کلاشم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز (دوشنبه، ۱۰ مرداد) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شفت که با حضور فرماندار و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر تمامی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور به سامانه‌های اطلاعاتی مجهز شده‌اند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان تجهیز کتابخانه‌ها به سامانه‌های اطلاعاتی که قبلاً در انحصار دانشگاه‌ها بود را اقدامی بزرگ و مؤثر خواند و عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌ها به عنوان شبکه‌ای فعال و پویا برنامه‌های نوینی را در کتابخانه‌ها بر محور مباحث دانش‌بنیان در پیش گرفته که یکی از آنها اتاق علم برای آشنایی مخاطبان با علوم پایه محسوب می‌شود.
 
کرمی از فراهم شدن زمینه برای نحوه بکارگیری لوازم مکانیکی و الکتریکی توسط کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های گیلان در قالب ساخت کده خبر داد و تصریح کرد: هر چیزی که دانش‌بنیان باشد و ساختار آن در کودکان و نوجوانان نهادینه شود آثار و تبعات بسیار ارزشمندی را برای جامعه ما در بر خواهد داشت.
 
وی از همکاری تنگاتنگ سپاه و دستگاهای فرهنگی ذیربط با نهاد کتابخانه‌ها در شهرستان شفت تقدیر و اضافه کرد:‌ از فرمانداری شهرستان شفت انتظار داریم حمایت‌های لازم را در این زمینه به عمل آوردند تا همچنان شاهد تداوم فعالیتها و برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان باشیم.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان طرح با هم بخوانیم را از جمله طرح‌های اجرایی این نهاد با هدف خوانش جمعی کتاب ذکر کرد و گفت: البته این طرح با عنوان شهر هم میخواند هم اینک در سطح بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر رشت با تمرکز بر مخاطبان عام در حال اجراست و جهاد دانشگاهی هم در این حوزه به نهاد کتابخانه‌ها کمک می‌کند.
 
کرمی با بیان اینکه چنین طرحی در شهرستان شفت هم قابلیت اجرا دارد اظهار داشت:‌ اگر یک خودروی سیار در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار بگیرد می‌توانیم با تجهیز آن بخشی از کمبود فضای کتابخانه‌ای را در سطح شهرستان شفت جبران کنیم. 
 
وی اذعان کرد: نذر فرهنگی کتاب اقدام دیگری است که می‌توانیم از آن برای جبران منابع کتاب در سطح کتابخانه‌ها استفاده کنیم و امیدواریم در این حوزه هم خیران و کسانی که کتابهایی در اختیار دارند به یاری نهاد کتابخانه‌های عمومی بشتابد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد: اگر شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر نیز در خرید کتاب بودجه‌ای را به نهاد کتابخانه‌ها اختصاص بدهند ما هم با این حمایت محتوای کتابخانه‌ها را غنی خواهیم کرد.
 
 
* نیاز مبرم شهرستان شفت به فضاهای کتابخانه‌ای و تقویت منابع
«مهدی نقدی» نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان در کنار NGO های فعال فرهنگی مردمانی متعهد و انقلابی دارد افزود: نه تنها در گیلان و شهرستان شفت بلکه در کل کشور با فقدان اقدامات فرهنگی مواجهیم و باید این زمینه را به ویژه با حمایت از خیران کتابخانه ساز تقویت کرد.
 
فرماندار شهرستان شفت ضمن اشاره به نیاز مبرم شهرستان شفت به فضاهای کتابخانه‌ای و تقویت منابع خاطرنشان کرد: شهرستان شفت از حیث علاقمندان به کتاب و کتابخوانی جایگاهی بسیار خوب دارد و مشکل ذکر شده در کل استان گیلان وجود دارد اما باید برای حل آن اقدامات لازم را انجام دهیم.
کد خبر 1201805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha