پیکر ۵ شهید مدافع حرم در مشهد تشییع شد

مردم مشهد با سردادن شعارها و نواهایی پیکر ۵ شهید مدافع حرم را تشییع و با همراهی خود این شهیدان را به آغوش امام علی بن موسی الرضا (ع) رساندند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرسان رضوی، اینجا میدان شهدا است، جایی که برای ما مشهدی ها حرمت خاصی به واسطه دفن چند شهید گمنام پیدا کرده است، شهیدان زیادی از این میدان به سوی میعادگاه عشق حرم مطهر علی بن موسی الرضا با استقبال گسترده عاشقان رهسپار می شوند و امروز روز خاصی است؛ مشهد و امام مهربانی ها میهمانانی از استان های البرز، فارس و مازندران دارد، میهمانانی که به دست خبیث ترین دشمن کنونی یعنی داعش سر از بدنشان جدا شده است؛ کسی چه می داند شاید خواسته خود این شهیدان باشد که مانند حسین بن علی (ع) سر از بدن جدا شده با معشوق ملاقات داشته باشند تا سعات هم نشینی با حضرتش را نصیب خود نمایند.

سردار شهید "عبدالله اسکندری"، سردار شهید "رحیم کابلی"، شهید والامقام "مصطفی تاش موسی"، شهید والامقام "محمد امین کریمیان" و شهید والامقام "عباس آسمیه" امروز میهمان ما مشهدی ها است و چه خوش است که میزبان با روی باز به استقبال میهمان می رود و همیشه این گونه بوده است، مشهدی ها میزبان خوبی بوده اند به ویژه که این میهمان، عزیزدردانه امامشان باشد.

سیل جمعیت برای تبرک جستن و التماس دعا پیکیر شهیدان مدافع حرم را بر دستان خود تشییع می کنند و با چشمانی اشکبار می خواهند که شفیع آنها در روز محشر باشند، پیکرهای شهیدان با پرچم زیبای ایران مزین شده اند و پر از التماس دعاهایی است که زنان و مردان تشییع کننده دارند، سیل جمعیت به همراه پیکر شهدای مدافع حرم به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می کنند و شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فتنه‌گر، الله اکبر، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده و حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست سر می دهند و از این طریق شدت خشم و انزجار خود را علیه اقدامات توریستی آمریکا نشان می دهند.

چیزی که در میان سیل جمعیت بیشتر از همه نمود و بروز دارد، حضور نوجوانانی است که با لباس های نظامی و در دست گرفتن پلاک کاردهایی به دشمنان می گویند که ادامه دهنده راه شهدا و پیرو خط رهبری هستند.

پیکر شهدا وارد حرم می شود و در آغوش حضرتش قرار می گیرد، فضای حرم عطرآگین از وجود این شهیدان می شود؛ فوج فوج جمعیتی که در حرم هستند به استقبال شهیدان می آیند تا از این شهیدان عهدی بگیرند. مداح حرم با ورود شهیدان به حرم مطهر رضوی اذکر مصیبت می خواند و واقعه کربلا و عاشورا و آنچه که برای حسین و یاران باوفای ایشان رخ داد بازگو می کند و اینکه الین شهیدان ادامه دهنده راه حضرتش بودند. 

کد خبر 1201822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha