بررسی وضعیت کرونا و غرق‌شدگی در خوزستان

در چهل‌وسومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی خوزستان آخرین وضعیت و دستورالعمل‌های کرونا و موضوع غرق‌شدگی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، در چهل‌وسومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی خوزستان که به ریاست «عبدالرضا سیفی» معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و با حضور «سید محمد علوی» رئیس مرکز بهداشت استان برگزار شد، آخرین وضعیت و دستورالعمل‌های کرونا و موضوع غرق‌شدگی بررسی شد.

 

«حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» ظهر امروز (دوشنبه ۱۰ مرداد) در چهل‌وسومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی خوزستان، با تسلیت ایام شهادت و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، این ایام را فرصت خوبی برای پاکسازی روح و روان دانست و عنوان کرد: جلسه شورای اطلاع‌رسانی این هفته 2 دستور جلسه دارد که یکی بررسی آخرین وضعیت و دستورالعمل‌های کرونا و دوم بحث غرق‌شدگی در استان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: با توجه به برگزاری ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و ورود سویه جدید کرونا، نیاز است برای جلوگیری از شیوع ویروس نسبت به رعایت دستورالعمل‌های کرونایی اقدامات لازم شود.

 

وی به وضعیت غرق شدگی در استان اشاره کرد و ادامه داد: استان خوزستان به دلیل داشتن رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های فراوان، متاسفانه بعد از مازندران رتبه دوم را در غرق‌شدگی دارد که باید در این زمینه دلایل این موضوع بررسی و راهکارهای لازم ارائه شود.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج تصریح کرد: لازم است یک جلسه از اتاق خبر شورای اطلاع‌رسانی به موضوعات وضعیت کرونا و غرق‌شدگی در استان با حضور دکتر علوی رئیس مرکز بهداشت استان برگزار شود تا از این طریق اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص توسط اصحاب رسانه انجام شود.

 

«سیروس داوودی» نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد خوزستان در این جلسه با بیان اینکه مشارکت‌های اجتماعی در ستاد کرونا کاهش یافته عنوان کرد: 18 ماه اول در ستاد کرونا بازرس ویژه ستاد کرونا بودم و با کمک 800 نیرو از سازمان‌های مردم‌نهاد 10 هزار بازرسی از ادارات، بانک‌ها، ورودی و خروجس شهرها و ایام تعطیلی و ... داشتیم.

 

«رضا ملک‌زاده» از معاونت فرهنگی سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان نیز در بحث وضعیت کرونا در استان ابراز کرد: شاید یکی از دلایلی عدم استقبال مردم از واکسن کرونا کم بودن مراکز واکسیناسیون است و دلیل دیگر این است که مردم این سوال را در ذهن دارند که تا کی باید واکسن بزنند و در حالی که به مردم گفته می‌شود کرونا هست و باید دستورالعمل‌ها رعایت کنند اما می‌بینیم که مسئولان خود پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند.

 

در ادامه «سجاد بهمئی» رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان بر لزوم ارائه محتوای رسانه‌ای و راه‌اندازی پویش رسانه‌ای و مجازی جهت ایجاد یک جریان‌سازی در بحث واکسن کرونا و پیشگیری از تجمعات در حوزه رسانه تاکید کرد.

 

«یونس سلیمانی» مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان نیز بیان کرد: طبق تجربه‌ای که در زمینه فضای مجازی داریم آگاه‌سازی‌ها بعضا بازخورد خوبی نمی‌گیرد چرا که جامعه ما درگیر است و تاب‌آوری جامعه پایین آمده و از نظر اجتماعی التهابات زیادی همچون موضوع ارز و تنش آبی داریم که اگر دوباره هشدار کرونا وایرال شود نتیجه مورد نظر را دریافت نمی‌کنیم که باید سعی شود مدیریت شده عمل کرد و با تولید محتوا به صورت غیرمستقیم این موضوع را در جامعه بسط دهیم.

 

«داریوش پاپی‌زاده» از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان نیز به موضوغ غرق‌شدگی اشاره کرد و گفت: یکی از دلیل آمار بالای غرق‌شدگی در استان وجود روخانه‌های عمیق و ناآشنایی افراد با شرایط است؛ همچنین عدم نصب تابلوهای هشدار و اطلاع‌رسانی و آموزش لازم، عدم حضور نجات‌غریق و تجهیزات نجات همچون تیوپ، طناب و جلیقه در محل‌های خطرناک رودخانه‌ها و کانال‌ها از دیگر موارد است.

 

همچنین «سید مهرداد موسوی» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه کمیسیون ساماندهی سواحل مربوط به اداره کل امور اجتماعی است و در این رابطه جلساتی با دستگاه‌های مربوطه برگزارشده خاطر نشان کرد: خوزستان 11 هزار کیلومتر ساحل دارد که به صورت مارپیچ است و شامل رودخانه‌ها، هورها، دریاچه سدها و کانال‌های کشاورزی است که به دلیل زیاد بودن سواحل مقداری در استان با مشکلاتی مواجه هستیم و ساماندهی آنها کار سختی است و نیاز به مستندات رسمی و کمک‌های مالی داریم.

 

کد خبر 1201889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha