امام حسین(ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر جان خود را گذاشت

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌ و‌ بلو چستان گفت: امام حسین(ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر جان خود را گذاشت؛ البته ما متاسفانه به شهادت حضرت به خوبی توجه کرده ایم اما به فلسفه شهادت کمتر توجه کردیم.

«محسن اکبری» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌ و‌ بلوچستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر زمان خاصی ندارد بلکه در طول سال و همه روزه انجام می گیرد؛ امر به خوبی ها و نهی از بدی ها زمان خاصی ندارد، البته شرایط و آموزش خاص دارد.

 

اکبری اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به تعبیر مقام معظم رهبری دو واجب فراموش شده است آن هم در دل جمهوری اسلامی؛ به نماز و روزه توجه می کنیم اما به این دو واجب کمتر توجه کرده و به تبع آن، هم به خودمان، هم اجتماعمان و هم به سیستم مدیریتی کشورمان آسیب زدیم.

 

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به موقع انجام نگیرد موجب ناامیدی مردم می شود و زشتی ها و مصیبت های منکر به خودمان برمی گردد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان داشت: امام حسین(ع) هدف اصلی از قیام خود را این فریضه عنوان کرده است یعنی اصلاح دین جدش پیامبر اکرم(ص). سفر حج خود را رها کرده و تبدیل به عمره مفرده می کند تا خون بنده خدا در کنار خانه خدا ریخته نشود. زیرا بسیاری از زشتی ها، کجروی ها و بی عدالتی داشت دوباره برمی گشت و اوضاع جامعه به حالت قبل از پیامبر (ص) برمی گشت.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر جان خود را گذاشت؛ البته ما متاسفانه به شهادت حضرت به خوبی توجه کرده ایم اما به فلسفه شهادت کمتر توجه کردیم؛ و ما باید این مسئله را برای مردم  ترسیم کنیم.

 

 اکبری یادآور شد: حضرت از همان ابتدا دست به شمشیر نبرد بلکه ابتدا زبانا آنها را هدایت کرد و آنقدر گفت تا اینکه آب را به روی ایشان بستند و به سوی او شمشیر کشیدند و نهایتا حضرت مجبور شد دست به شمشیر ببرد و قیام و خون امام تا ابد ماندگار شد.

 

وی در ادامه در خصوص ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: در استان، ۱۹ نفر عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند. رئیس صدا و سیما، تمام مسئولین نظامی و امنیتی، تمام مسئولین فرهنگی، مسئولین دانشگاه و آموزش و پرورش و همه کسانی که زمینه امر به معروف و نهی از منکر را باید ایجاد کنند درون این شورا حضور دارند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: این شورا، سیاست گذار و نظارت کننده است و وظایف بین سازمان های مختلفی که باید ادای وظیفه بکنند تقسیم شده است. از جمله صدا و سیما که مهم ترین رسالت بر دوش آن است.

کد خبر 1201908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha