حفظ حجاب پیام حضرت رقیه(س) در عاشورا است

حجت الاسلام موسوی گفت: حجاب و عفاف تا آخرین لحظه زندگی جزئی جدا نشدنی از فرهنگ حسینی است و حتی تا پای جان و امروز زنان و دختران ما باید از رقیه (س) الگو بپذیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «سید حمید موسوی اول» در همایش رد پای سه ساله های حسینی، ویژه بزرگداشت مقام حضرت رقیه (س) که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: مکتب عاشورا اباعبدالله الحسین(ع)، امامت و ولایت و مسئله انتظار سه عامل موفقیت امت شیعه بوده است که باید این عوامل در زندگی ما محور باشد تا اتفاق خوبی برایمان رقم بخورد.

 

کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه فرهنگ عاشورا یک گنجینه بزرگ فرهنگی و تربیتی است، ادامه داد: امروز باید به فرزندانمان از کودکان و نوجوانان عاشورایی حاضر در کربلا درس ولایت پذیری، ایثار و  شجاعت و شهامت، وفاداری و رعایت حجاب را بیاموزیم.

 

وی با اشاره به اینکه دختران امام حسین(ع) در سخت ترین شرایط ممکن هم به فکر حفظ حجاب خویش بودند، گفت: حفظ حجاب پیام حضرت رقیه دختر سه ساله اباعبداللّه(ع) در عاشورا است.

 

حجت الاسلام موسوی اول تأکید کرد: حجاب و عفاف تا آخرین لحظه زندگی جزئی جدا نشدنی از فرهنگ حسینی است و حتی تا پای جان و امروز زنان و دختران ما باید از رقیه (س) الگو بپذیرند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی بیرجند با بیان اینکه کودکان آیینه رفتار والدین هستند، افزود: هیچ نوع تربیت و آموزشی موثرتر از تربیت رفتاری و عملی نیست، هرچه در گوش بچه‌های خود بخوانیم نماز اول وقت را فراموش نکن، دروغ نگو، غیبت نکن و... اما تا خودمان عامل به گفته‌هایمان نباشیم، هرگز نمی‌توانیم، انتظار داشته باشیم بچه‌های ما، فرزندانی صالح، راستگو و درستکار تربیت شوند.

 

وی ادامه داد: چطور از پدر و مادری که به نماز اول وقت اهمیت نمی‌دهند، می‌توان انتظار داشت فرزندش نماز اول وقت بخواند یا حتی به توصیه والدینش برای اقامه نماز اول وقت گوش‌فرا دهد؟! چطور از مادری که توجه به مسائل اعتقادی و معنوی ندارد می‌توان این انتظار را داشت که دختر بچه خود را به سمت معنویت سوق دهد.

 

حجت الاسلام موسوی اول بیان کرد: سبک زندگی حضرت امام حسین(ع) از دیگر نكات آموزنده ای است كه باید نسبت به شناسایی آن به كودكان و نوجوانان اقدام كرد و از این رو ماه محرم بهترین فرصت برای این منظور است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1201911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha