نرخ اشتغال در مراکز فنی و حرفه ای ۶۴ درصد است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: نرخ اشتغال کارجویان در مراکز دولتی استان ۶۴ درصد است و این بدان معناست که ۶۴ درصد از کارجویان که در این مراکز مهارت آموخته اند، وارد بازار کار و اشتغال می شوند.

«مهدی رحمدل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: به طور معمول ۶۴ درصد از مهارت آموزان طی گذراندن دوره های مهارتی مقدماتی و تکمیلی وارد بازار کار می شوند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی بیان کرد:  تعهد استان برای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در سال جاری سه میلیون و ۷۸۵ هزار نفر ساعت است و تاکنون 48 درصد از تعهدات بخش دولتی و ۵۲ درصد از اهداف و برنامه های بخش خصوصی استان محقق شده است.

 

وی افزود: طی دو سال گذشته با شیوع کرونا، ارائه خدمات آموزش مهارتی در استان کاهش یافت اما با فروکش کردن این بیماری استقبال از این آموزش ها افزایش یافت که در این زمینه با کمبود مربی روبه رو هستیم.

 

رحمدل  گفت: مهارت آموزی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و تلاش داریم تا ارائه مهارت ها مطابق با نیاز جامعه باشد تا منجر به اشتغالزایی برای جوانان و رفع مشکل بیکاری شود.

 

وی با اشاره به اینکه چالش آتی بازار کار جامعه، مشاغل آینده و آینده مشاغل است، اظهارداشت: امسال با توجه به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب به توسعه دانش بنیان و نقش آن در رفع بیکاری ها، تلاش داریم تا رشته های نوین و مطابق با نیاز جامعه در مراکز شهرستان و نیز آموزشگاه های بخش خصوصی ایجاد کنیم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: در این زمینه، مجوزها برای بخش خصوصی طی سه روز برای متقاضیان صادر می شود به طوری که امسال ۸۶ فقره پروانه جدید برای آموزشگاه های آزاد استان صادر شده است.

 

رحمدل افزود: در مراکز دولتی هم ایجاد رشته هایی از جمله انرژی های نو و توسعه پروژه های پنل های خورشیدی و آموزش گلخانه ای گیاهان دارویی در اولویت است.

 

 

کد خبر 1201949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha