عزاداري باید با شور و شعور حسيني (ع) همراه باشد/ ضرباتي كه حركات جاهلانه به مكتب امام حسين (ع) می زند کمتر از جنگ نرم نیست

حجت الاسلام ساجدی با بیان اینکه عزاداري باید با شور و شعور حسيني (ع) همراه باشد گفت: ضرباتي كه بانيان و مبلغان حركات جاهلانه به مكتب امام حسين (ع) وارد می کنند کمتر از جنگ نرم نیست.

حجت الاسلام «ابوالفضل ساجدی» در گفت و گو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: عزاداري که با شور و شعور حسيني (ع) همراه باشد، موجب تقويت و نهادينه سازي عشق به حضرت در دلها شده و این عشق حسيني یک سرمايه بزرگ و سرنوشت ساز فردي و اجتماعي برای جامعه می باشد.

 

این عضوهیت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره(اين عزاداريها بركات عظيمي در دنيا به دنبال دارد (كه صد البته اين آثار در مقايسه با نتايج اخروي آن، كمتر از قطره اي در برابر دريا است). از جمله آثار دنيوي آن، شكفتن بذر عشق حسيني )ع( در دلها و نهادينه سازي آن در قلوب فرزندان و بستر سازي براي استمرار آن براي نسلهاي آينده است. البته هر قدر با شور و شعور بيشتري همراه باشد آثار آن فزونتر است.

 

 وی با بیان اینکه عشق الهي با عشق حسيني )ع( در طول هم هستند و پيوند ناگسستني دارند. تصریح کرد: برخي از آثار عشق الهي و حسيني عبارتند از بالا رفتن آستانه تحمل در مشكلات و آسان كننده ی سختی‌های راه كمال آرامش روان، تقويت كننده اراده حركت در مسير خدا و مقابله با عشق هاي معارض و رشد اخلاقي و اتصال علم به عمل و یكي از بهترين راههاي مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام است.

 

حجت الاسلام ساجدی بیان کرد: اگر دشمنان اسلام و رسانه هاي داخلي و خارجي آنها هر سال ايام محرم با طرح شبهات و ساير شيوه هاي خود در صدد تضعيف عزاداريها بر مي آيند، چون از اين آثار در هراس هستند.

وی با بیان اینکه عزاداري متعادل، با شور و شعور است. اظهار کرد:  اگر يك ركن آن كنار رفت به تدريج به انواع افراط ها در مي غلتد و جلوه هاي متعددي پيدا مي كند.

 

حجت الاسلام ساجدیخاطر نشان کرد: ضرباتي كه بانيان و مبلغان اين حركات جاهلانه ( قمه زدن و آسیب رساندن به بدن) بر راه و مكتب امام حسين (ع)  وارد مي كنند و موجبات بدبيني به اهل بيت (ع)، و فرار جوانان از دين را فراهم مي سازنند كمتر از برخي از انواع جنگ نرم دشمنان خارجي نيست.

 

وی بر لزوم ارتباط گیری کودکان با سید الشهداء تاکید کرد و افزود: ظرفيت شناختي و گرايشي كودكان و نوجوانان را براي ارتباط با امام حسين (ع) دست كم نگيريم.

 

این عضوهیت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی  (ره) گفت: لازم است براي ايجاد و تقويت اين پيوند و نيل به تربيت حسيني فرزندان خود، از اين ايام بهره وافر ببريم.

 

وی تصریح کرد: نباید فضاي كرونا سبب كم رنگ شدن عزاداري با شعور و شعور شود بلكه باید با رعايت كامل پروتكل ها، احياگر راه و مصائب حسيني براي نسل نو باشيم.

 

 

 

کد خبر 1201957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha