کارگاه مهارت آموزی در محیط واقعی کار در بندرعباس افتتاح شد

به مناسبت هفته ملی مهارت، کارگاه مهارت آموزی در محیط واقعی کار با حضور مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و نایب رییس اول اتاق اصناف مرکز استان در بندرعباس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « رضا علیزاده »، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گفت :تعداد 17نفر در تولیدی صنعتی کوثر با نام تجاری کوام اشتغال یافته اندکه بالغ بر یک میلیارد تومان نیز هزینه تجهیز و بهسازی شده است . نیروهای این کارگاه با آموزش در آموزشگاههای فنی و حرفه ای توانمند شده اند.

 

علیزاده اذعان کرد: آموزش در محیط واقعی کار از طرح های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که کارگاههای تولیدی و بنگاههای اقتصادی می توانند در یک قرارداد سه طرفه بین مراکز آموزش فنی و حرفه ای  و مهارت آموز ،بصورت  استاد شاگردی کارآموز بپذیرند.کارآموزان در این بنگاههای اقتصادی بیمه حوادث می شوند .

 

وی اظهار کرد: برای تعداد 293 واحد صنفی از طرف این اداره کل مچوز صادر شده است که در سه ماهه امسال 220 نفر و یکساله 1400تعداد 635 نفر هرمزگانی در محیط واقهی کار مهارت کسب کرده اند.

 

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان اضافه کرد :در پادگان ها تعداد 555  و زندان ها نیز 12 واحد پذیرنده کارآموز در محیط واقعی دارای مجوز می باشند.سه ماهه 1401 تعداد 1427 نفر و یکساله 1400 تعداد 3615 نفر در این وحدها مهارت آموخته اند.

 

« نرگس منتظری تختی »، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان نیز ضمن تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در ایجاد اشتغال، ابراز امیدواری کرد که با تلفیق علم و مهارت و ایجاد چنین کارگاههایی، شاهد ارائه آموزش در مجیط کار و تولید باشیم.

 

وی افزود: اصناف نیازهای پوشاک هرمزگان را به تولیدکننده های استان اعلام کنند چرا که می بینیم استان این ظرفیت را دارد که پوشاک مورد نیاز مدارس ، ادارات ، بیمارستانها و مشاغل مختلف را تولید کند.

 

« مسعود محمد شاهی »، نایب رییس اول اتاق اصناف استان نیز اظهار امیدواری کرد که واحدهای صنفی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای در کنار هم به اشتغال و تولید با کیفیت در استان همگام باشند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1201967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha