فراخوان جشنواره تئاتر صاحبدلان در خراسان جنوبی

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در راستای دوازدهمین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان از فعالان در حوزه نمایشنامه خوانی و تعزیه در استان حمایت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، «سیدعلی زمزم» عنوان کرد: دوازدهمین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان در سراسر کشور و کشورهای اسلامی از مردادماه لغایت دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

 

به گفته معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، طبق درخواست جشنواره، هنرمندان استان می توانند در دو بخش نمایشنامه خوانی و تعزیه، آثار خود را با موضوعات دینی ذکر شده در فراخوان جشنواره، به دبیرخانه ارسال کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در بخش نمایشنامه خوانی، متن نمایش بصورت بومی و یا متون نمایشی چاپی، در قالب PDF به دبیرخانه جشنواره یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ارسال شود تا پس از بررسی و تایید دبیرخانه، مورد حمایت قرار گیرد.

 

زمزم اضافه کرد: در بخش تعزیه نیز خصوصا تعزیه روستایی، سه نسخه از فیلم کامل نمایش همراه با مشخصات هنرمندان به دبیرخانه ارسال شود؛ اختتامیه این بخش در اسفندماه برگزار خواهد شد و برگزیدگان مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

وی در ادامه از تمدید مهلت ارسال آثار در بخش صحنه ای جشنواره تا 18 مرداد ماه 1401 سخن گفت و بیان کرد: به گروه‌های راه‌یافته از استان‌ها به این بخش کمک‌هزینه (به تشخیص کمیته انتخاب و بنا به ضوابط اعطای کمک‌هزینه جشنواره) تا سقف ۱۷۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

 

گفتنی است، هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایشنامه با محتوای دینی، تولید نمایش‌های فاخر دینی برای اجرا و تولید تله‌تئاتر، تقویت بنیان‌های تئاتر دینی و استمرار بخشیدن به آن در پیکره تئاتر کشور، بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه در ارتقای نمایش‌های دینی و تبادل تجارب ملی و بین‌المللی هنرمندان در خصوص نمایش‌های دینی است.

 

جشنواره در موضوعات داستان‌های قرآنی، زندگی چهارده معصوم «ع» به‌ویژه پیامبر اسلام (ص) مطابق با اسناد معتبر تاریخی، فاطمی، علوی، عاشورایی، رضوی، مهدوی، شخصیت‌های مؤثر در تاریخ اسلام و تأثیر شخصیت‌ها و مفاهیم دینی بر زندگی معاصر برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1201975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha