امسال هیچ مسجدی در ایام محرم تعطیل نیست

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان گفت: امسال در ایام محرم، هیچ مسجد و هیئتی در این شهرستان تعطیل نیست و مراسم عزاداری در تمام مساجد شهری و روستایی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

«محمد محمدزاده قانعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: تعدادی از مساجد و هیئت های شهرستان سال های گذشته به دلیل شیوع کرونا تعطیل بودند ولی امسال هیچ مسجد و هیئتی در این شهرستان تعطیل نیست و مراسم عزاداری در تمام مساجد شهری و روستایی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

 

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان با اشاره به پخت غذا در مساجد و هیئت ها عنوان کرد: با توجه به وضعیت کنونی کرونا جهت جلوگیری از هر گونه مشکلی، پخت و صرف غذا در تمام مکان های فضای باز انجام می شود و در مکان هایی که کمبود فضا است در ظروف یکبار مصرف تحویل عزاداران می شود.

 

محمدزاده قانعی با بیان اینکه پس از دو سال از شیوع کرونا و فعالیت تمام مساجد و هیئت ها استقبال عزاداران حسینی چندین برابر سال های گذشته است، خاطرنشان کرد: همچنین مردم و خیرین با کمک های نقدی و کالا کمک بزرگی در برگزاری هر چه بهتر مراسم می کنند.

 

وی از توزیع 150 بسته معیشتی توسط کمک های خیرین در مسجد مسلم بن عقیل(ع) این شهرستان در شب های محرم خبر داد و بیان کرد: هر شب پس از نماز مغرب و عشاء با حضور آحاد گسترده مردم مراسم نوحه خوانی، سخنرانی توسط ائمه مساجد، سینه زنی و مداحی و پس از آن صرف شام صورت می گیرد و تا شب عاشورا همچنان ادامه دارد.

 

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته دسته روی در روزهای تاسوعا و عاشورا از درب مساجد و هیئت های مذهبی شروع می شود و تا محل مصلی نماز جمعه همراه با سخنرانی، سینه زنی، قرائت زیارت عاشور و اقامه نماز ظهر و عصر ادامه می یابد.

 

 

کد خبر 1201998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha