شهدا تا آخرین نفس از قرآن و روح قرآن جدا نشدند

سردار خادم سیدالشهدا با اشاره به مانوس بودن شهدا با قرآن و کتاب آسمانی گفت: این عزیزان تا آخرین نفس از قرآن و روح قرآن جدا نشدند و تا آخرین دَم، با کلام الله عجین بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار احمد خادم سیدالشهدا» در آیین افتتاح چهل و یکمین دوره مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و خواهران شاغل در رده‌های نیروی زمینی سپاه در جنوب اظهار کرد: در روزهایی که دشمن زبون بعثی با حمایت‌های همه‌جانبه قدرت‌های جهان غرب، ناجوانمردانه به خاک کشور ما تجاوز کرده و رزمندگان اسلام تحت تاثیر شدیدترین تحریم‌ها با کمبودهای اساسی در جبهه ها روبه‌رو بودند، پناه به قرآن و توکل بر خدای قرآن مجید بود که به آنها نیرویی مضاعف بخشیده و نور امید را در دل آنان روشن کرد.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در نیروی زمینی سپاه افزود: فراموش نمی‌کنیم قرآن‌های کوچک جیبی آغشته به خون شهدا را که از میان لباس و کیف رزمندگان و شهدا به دست می‌رسید و نشان می‌داد که این عزیزان تا آخرین نفس از قرآن و روح قرآن جدا نشده بودند و تا آخرین دَم، با کلام الله عجین بوده‌اند. 

 

«حجت‌الاسلام سید اسماعیل طباطبایی» نیز عنوان کرد: مرحله نیمه نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه و بانوان شاغل در رده‌های نیروی زمینی سپاه از ۱۰ مرداد به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب غرب کشور آغاز شده است.

 

مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت (تحقیق و ترتیل)، مفاهیم قرآن کریم و اذان برگزار شد اضافه کرد: ناصر دغاغله و جاسم شمیری داوری این مسابقات را بر عهده داشتند. 

 

وی تصریح کرد: ۱۳۰ نفر از کارکنان پایور و وظیفه و خواهران شاغل رده‌های نیروی زمینی سپاه در این مسابقات مقدماتی قرآن کریم به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌غرب کربلا شرکت کردند که از این تعداد پنج نفر خواهر و ۱۲۵ نفر برادر هستند.

 

حجت‌الاسلام طباطبایی هدف از برگزاری مسابقات قرآن را ترویج فرهنگ غنی قرآن کریم در بین کارکنان سپاه دانست و ابراز کرد: کارکنان با مأنوس شدن با این نسخه نجات‌دهنده بشریت از همه خطرات بیمه می‌شوند؛ چنانچه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم آل‌الله با تأسی از همین آیات قرآن پیروزی را از آن خود کرده و به راه و طریق حقیقت دست پیدا کردند و حق و باطل را از هم تشخیص می‌دادند.

 

وی یاد آور شد: تمام معجزات مقطعی بوده‌اند و تنها معجزه‌ای که جاویدان و همیشگی است و کهنگی در آن راه ندارد، قرآن است؛ قرآن بهترین آمر به معروف و ناهی از منکر است که در هفته امر به معروف و نهی از منکر باید از آیات قرآن در ارشاد و انذار مردم استفاده کرد.

 

کد خبر 1202044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha