آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اقداماتی کاملا در تعارض با حقوق اولیه انسان‌ها را پیگیری می‌کنند

امیرعبداللهیان گفت: متاسفانه در دنیای کنونی ، غرب تلاش می‌کند ارزش‌های تصنعی خودش را با توسل ابزاری به حقوق بشر به کشورهای دیگر تحمیل کند در حالی که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اقداماتی کاملا در تعارض با حقوق اولیه انسان‌ها را پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین امیرعبداللهیان در مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) در ادامه گفت: در دهه‌های گذشته ابزار آمریکا و برخی کشورهای اروپایی فروش سلاح و دامن زدن به برخی جنگ‌ها در نقاط مختلف جهان برای منتفع شدن منافع غرب بود. در دو دهه اخیر این موضوع به استفاده ابزاری از تروریسم در راستای تحقق منافع آمریکا و برخی کشورهای غربی توسعه پیدا کرده است.

 

امیرعبداللهیان ادامه داد: بنده فقط می‌خواهم یک نمونه از رفتار آمریکا و انگلیس بین سال‌های ٢٠٠٣ تا ٢٠١١ میلادی را در کشور همسایه و اسلامی خودمان عراق را به عنوان یک مصداق از رفتار ناقض حقوق بشر آمریکا و انگلیس در منطقه را عرض کنم.  مستحضر هستید در این سال‌ها عراق در اشغال آمریکا و انگلیس قرار داشت. شمال و مرکز در اشغال نظامیان آمریکایی با ١٧۵ هزار نیرو و جنوب و مناطق نفت خیز در اشغال نیروهای نظامی انگلیس قرار داشت.

 

وی افزود: در آن زمان در دیداری که با یکی از مقامات وقت عراق داشتم، ایشان گفت که ما با یک معضلی مواجه شدیم و مستحضر هستید که در آن سال‌ها خودروهای انتحاری و انفجاری و اقدامات و عملیات‌های تروریستی گسترده در عراق انجام می‌شد و گاهی اوقات بیش از ١٢٠ مورد انفجار تنها در بغداد و حومه بغداد رخ می‌داد. ایشان گفت ما به عنوان بخش امنیت عراق متوجه شدیم که بخشی از تجهیز الکترونیکی این خودروهای انفجاری توسط گروهی در منطقه سبز بغداد انجام می‌شود. منطقه سبز بغداد تحت نظارت کامل امنیتی آمریکا قرار داشت. سفارت‌خانه های مهم غربی و ساختمان های هیات حاکمیت عراق همه در این منطقه قرار داشت.  اینکه در چنین منطقه‌ای، ویلایی مرکز تجهیز خودروهای انفجاری باشد برای مسئولین عراق عجیب بود. به من گفتند که مقامات عراقی توانستند مجوز بگیرند تا نیروهای ویژه بتوانند در مواقع خاص وارد منطقه سبز بغداد شوند. این اتفاق افتاد و نیمه‌های شب نیروهای ویژه وارد این ویلا شد و رفتند افراد را دستگیر کردند.

کد خبر 1202046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha