روضه‌های امام حسین(ع) عامل نجات قلب از گناه و قساوت است

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی گفت: آنان که می‌خواهند قلبشان زندگی یافته و از گناه و قساوت نجات یابد با روضه‌های امام حسین(ع) انس می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه به مناسبت دهه اول محرم  در هیئت حسن بن علی به سخنرانی پرداخته و گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند برای شهادت امام حسین(ع)، حرارت و گرمایی در دل‌های مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نخواهد شد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه به طور قطع در جمله پیامبر(ص) مقصودی نهفته و بسیار مهم وجود دارد، عنوان کرد: امام حسین(ع) خطاب به اشقیای کربلا فرمودند قرآن می‌خوانید و به شریعت و دین آگاه هستید اما با من به عنوان فرزند پیامبر(ص) دشمنی می‌کنید. تبیین این مصائب در دلها حرارت ایجاد می‌کند. طبق صریح روایات؛ هرکس بر مصائب اهل‌بیت(ع) آگاهی یابد و آن را برای دیگران بیان کند مورد مذمت قرار می‌گیرد به همین علت در جلسات سوگواری امام حسین(ع) روضه می‌خوانند.

 

وی با اشاره به اهمیت تبیین مصیبت‌های کربلا اظهار کرد: حرارتی که از قبل روضه‌های امام حسین(ع) در قلب‌ها ایجاد می‌شود عامل حیات است. بدون گرمای خورشید در کره زمین حیات و جانداری نخواهد ماند. بر همین اساس حیات قلب انسان‌ها به حرارت روضه امام حسین(ع) نیاز دارد. آنان که می‌خواهند قلبشان زندگی یافته و از گناه و قساوت نجات یابد با روضه‌های امام حسین(ع) انس می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با تاکید بر اینکه روضه امام حسین(ع) قلب مرده معنوی انسان را احیا می‌کند، ابراز کرد:  تصریح کرد: در کربلای امام حسین از استفاده شده است که افراد زیادی از رهگذر این مهم به حیاط معنوی دست پیدا می‌کنند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه قلب انسان در اثر معصیت و گناه دچار مرگ می‌شود، گفت: گناه قلب انسان را دچار دنیادوستی می‌کند با حضور در مجالس سوگواری امام حسین(ع) قلب خود را از گناه پاک کنیم چراکه افراد فراوانی در این مجالس متحول و هدایت شدند.



وی با بیان اینکه روضه امام حسین(ع) سبب نورانیت و بیداری قلب است، ابراز کرد: روضه امام حسین(ع) قساوت و گناه قلب را پاک می‌کند تا زمینه برای حرکت به سوی بندگی خدا فراهم شود. زمانی که احساس کردید رقبتی به گناه ندارید بدانید که از مجالس امام حسین(ع) بهره‌برداری کردید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه روضه امام حسین(ع) عامل حرکت در مسیر بندگی الهی است، خاطرنشان کرد: به هر میزان حرارت روضه و سوگواری برای امام حسین(ع) در قلب انسان بیشتر باشد حرکت او در مسیر بندگی هم بیشتر می‌شود.

 

 

کد خبر 1202069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha