برگزاری آئین های عزاداری با حضور جوانان پرشور شده است

امام جمعه تیتکانلو گفت: جوانان این شهر با راه اندازی موکب و حضور در برنامه مساجد، آئین های عزاداری را پرشور کرده اند.

«حجت الاسلام رضا حسن زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: از ابتدای ماه محرم، 15 موکب در سطح شهر راه اندازی شده و جوانان در این موکب ها به عزاداران خدمات می دهند.

 

امام جمعه تیتکانلو با اشاره به اینکه هر ساله در این شهر آئین های ویژه ای برگزار می شود که برای حفظ آن مستند سازی ضروری است، افزود: در عاشورا و تاسوعا جمعیتی به طول 15 کیلومتر با دسته روی به سوی بقعه امامزاده مرشد حرکت می کنند و در مسیر عزاداران روستاهای این محور هم به جمعیت افزوده می شوند.

 

وی افزود: هرساله بسیاری از خانواده های ساکن در این شهر و روستاهای همجوار گوسفندی را خریداری و پروار می کنند تا ویژه عزاداران حسینی ذبح کنند.

 

حجت الاسلام حسن زاده گفت: تعزیه خوانی یکی دیگر از سنت های دیرین در ماه محرم و در بخش خبوشان است که در سال های اخیر ناشی از شرایط کرونایی برگزار نمی شد و امسال بنا بر راه اندازی مجدد آن است.

 

وی افزود: بنا به رسم قدیم در این بخش یک روز هیئت های عزاداری روستاهای همجوار مرکز بخش، میهمان تیتکانلو هستند و یک روز عزاداران تیتکانلو میهمان روستاهای همجوار می شوند.

 

حجت الاسلام حسن زاده گفت:‌ در این شهر بانوان هم برنامه های ویژه ای از جمله آئین زینبیون،‌ همایش شیرخوارگان و مراسمی ویژه در سومین روز از شهادت امام حسین (ع) برگزار می کنند.

کد خبر 1202072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha