موسسه بین المللی «وارث الانبیاء»، نهادی برای مطالعه نهضت حسینی

موسسه مطالعات تخصصی «وارث الانبیاء» برای بررسی و مطالعه در نهضت حسینی تاسیس شد تا پیام والا این نهضت در برقراری عدالت و آزادی و مبارزه با بی عدالتی را به جهان ارسال کند.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: تلاش های دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع) در زمینه های آموزشی، تربیتی، فکری و فرهنگی منجر به تاسیس دانشگاه ها، موسسات، مراکز علمی و موسسات فکری و فرهنگی چند رشته ای شد. موسسه مطالعات تخصصی در نهضت حسینی «وارث الانبیاء» در چارچوب این تلاش ها در سال 2012 میلادی تاسیس شد.

 

شیخ باقر الساعدی، مدیر این موسسه درباره ماموریت آن می گوید: این موسسه این وظیفه را برعهده دارد تا گنجینه های نهفته در نهضت حسینی را کاوش کند و آن را به امت اسلامی برای ترسیم راه هدایت و اصلاح ارایه دهد. این موسسه از آغاز تاسیس به کادر علمی متخصص خود اعتقاد و ایمان داشته است.

 

الساعدی می گوید: نهضت حسینی یکی ازحلقه های دین اسلام است که به همه مردم رسیده است. نهضت حسینی به رنگ مذهب یا طایفه و فرقه یا دین نیست. بلکه این موسسه تمایل دارد تا این نهضت را به عنوان یک نهضت جهانی انسانی معرفی کند که پیام والا و اصول درست در برقراری قواعد عدالت، آزادی، برابری و مبارزه با بی عدالتی، فساد و تبعیض را در خود دارد.

 

الساعدی درباره رویکرد علمی، فکری و فرهنگی این موسسه می گوید: این موسسه براساس رویکرد خود در پروژه های علمی، فکری، فرهنگی و رسانه ای فعالیت دارد که به بیش از 13 پروژه می رسد. این موسسه همچنین پس از تلاش های مستمرشبانه روزی در سالهای متمادی، شعبه هایی را در داخل و خارج از عراق دایر کرده است.

 

مدیر این موسسه می گوید: این موسسه فعالیت های علمی و تخصصی خود را گسترش داده است، به طوری که بیش از 164 کتاب منتشر کرده است.

طبیعی است که این موسسه به این بزرگی و با اهمیتی، کار را براساس تخصص ها یا وظایف تقسیم کند. شیخ الساعدی می گوید: این موسسه بخش های متعدد دارد و هر بخشی وظیفه خاصی دارد.

 

این بخش ها شامل بخش تالیف و تحقیق، مجله اصلاح حسینی، بخش دایره المعارف الفبایی«امام حسین»، بخش دایره المعارف علمی از سخنان امام حسین(ع)، بخش پایان نامه های دانشگاهی، بخش پاسخ به شبهات درباره نهضت حسینی، بخش ترجمه، بخش نظارت و آمار، بخش کتابخانه تخصصی حسینی، بخش واحد رسانه الکترونیک حسینی، بخش دوره ها و فعالیت های عمومی، بخش زنان، بخش همایش ها، سمینارها و نشست است.

 

تکمیل دایره المعارف به دو زبان عربی و فارسی در 50 جلد، انتشار ماهنامه با عنوان «الراصد الحسینی» درباره اخبار حسینی که تاکنون 59 شماره آن چاپ شده است، مجله اصلاح حسینی به عنوان یک مجله علمی تخصصی که تاکنون 33 شماره آن چاپ شده است، و سایر فعالیت ها و برنامه ها و همایش های بین المللی از جمله فعالیت های این موسسه است.

کد خبر 1202079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha