بیعت شیرخوارگان حسینی در گلزار شهدا کرمانشاه  برگزار می شود

دوستی،گفت: همزمان با سراسر کشور بیستمین مرحله همایش شیرخوارگان حسینی جمعه ۱۴ مرداد ماه جاری مصادف با اولین جمعه ماه محرم به صورت حضوری در گلزار شهدای کرمانشاه برگزار و از شبکه استانی به صورت زنده پخش خواهد شد.

فرهاد دوستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به برگزاری حضوری همایش شیرخوارگان حسینی در کرمانشاه ،گفت: مادران طفل‌های شیرخوار در همایش شیرخوارگان حسینی هم‌صدا با رباب برای طفل شیرخوار کربلا مویه سر می‌دهند و  هر سال در این مراسم بانوان کرمانشاهی نوزادان شیرخوار خود را در پیمان‌نامه‌ای نذر سربازی امام زمان (عج) کرده تا حضرت آن‌ها را حفظ کرده و آن‌ها فرزند ظهور باشند.

 

دبیر استانی مجمع حضرت علی اصغر(ع) استان کرمانشاه ،با اشاره به اینکه در همایش شیرخوارگان حسینی مادران با در آغوش داشتن طفل شیرخوار خود برای فرزند۶ماهه امام سوم شیعیان سوگواری می‌کنند ،افزود:  این همایش هر سال در ایام محرم برگزار می‌شود اما با ورود بیماری کرونا از دو سال گذشته این مراسم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد:  تمهیدات ویژه  امنیتی و رفاهی جهت اجرای همایش شیرخوارگان حسینی در ستاد اجرایی همایش شیرخوارگان و کمیته های شهرستان ها پیش بینی شده است ودر این این مراسم ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تیم پزشکی با پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مبادی ورودی مراسم حضور دارد و تب سنجی افراد در ورودی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام می شود.

 

دوستی ،تصریح کرد: سخنرانان و مداحان این مراسم حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و هاشم درویشی، محمد الماسی پور و سلمان یاوری نیز به مرثیه خوانی خواهند پرداخت.

 

دبیر استانی مجمع حضرت علی اصغر(ع) استان کرمانشاه،اظهار کرد: این مجمع به منظور برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم آماده دریافت نذورات و کمک های مردمی می باشند، هم استانی ها می توانند نذورات خود را به شماره کارت    ۵۰۴۱۷۲۱۰۷۵۵۴۲۱۴۳   به نام فرهاد دوستی واریز کنند.


وی در پایان ضمن تقدیر از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه حضرت آیت الله علما و استاندار کرمانشاه آقای بهمن امیری مقدم از مساعدت های صدا و سیما مرکز استان، اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه، شهرداری و شورای شهر و سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تشکر نمود.

کد خبر 1202092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha