حضور پر رنگ جوانان و نوجوانان در مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع)

حضور جوانان و نوجوانان کانون های فرهنگی و هنری در مساجد و حسینیه ها و ابراز ارادت و عشق به ساحت اهل بیت(ع)، جلوه های زیبایی را از ارادت خالصانه آنها شکل داده است.

خبرگزاری شبستان- گرگان، لباس مشکی، چشم های اشکبار، مراسمات عزا و شور حسینی همه حکایت از یک غم تاریخی سنگین می دهد.

 

شاید در هیچ فرهنگی سراغ ندارید که اینگونه شور و هیجان یک مراسم هر سال بیشتر از سال قبل جریان داشته باشد و هر سال قلب ها ناآرام تر و چشم ها گریانتر باشد؛ اینجاست که شعر محتشم را باید بی محابا زمزمه کرد:

باز این چه شورش است که در خلق عالم است............. باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

 

 

از فلسفه عزاداری ها در رثای امام و سید و سالار شهیدان (ع) که بگذریم، زیبایی این مراسمات در این است که مردمان وفادار به قیام امام حسین(ع) از هر منطقه و از هر فرهنگ که باشند، ارادت و عشق خودشان را با الهام از فرهنگ و آداب و سنن فولکلور بومی، به زیبایی به نمایش درآورده اند.

 

پیوند سوز درون و اعتقاد راسخ به قیام اباعبدالله (ع) با آداب و سنن بومی، از آن یک فرهنگ اصیل بر جای گذاشته است.

 

کرونا یکی از مشکلاتی بود که در این چند سال اخیر توانسته بود بر اجتماع مردم در مراسمات عزاداری تاثیرات منفی بگذارد، اما با گذشت از امواج متعدد کرونا و تضعیف این بیماری منحوس حضور مردم در مراسمات سیدالشهدا چشمگیر و مثال زدنی است.

 

 

یکی از جلوه های بسیار دیدنی این مراسمات حضور پر رنگ جوانان و نوجوانان در مراسمات عزاداری است، این حضور را نمی توان در هیچ کجای جهان سراغ داشت.

 

مجالسی که بدون هیچ فراخوان و هیچ گونه هزینه های تبلیغی توانسته است عظمت و جلوه های زیبایی را رقم بزند.

 

 

نکته قابل تامل این است که در این سال های اخیر رسانه ها و تبلیغات مغرض و دشمن سعی داشته اند که با شیوه های مختلف تبلیغی جوانان و نوجوانان را مایوس نشان دهند و با ذکر عناوینی مانند خرافه، عرب و فارس و غیره مردم را از شرکت در عزاداری ها منع کنند.

 

حضور جوانان و نوجوانان کانون های فرهنگی و هنری در مساجد و حسینیه ها و ابراز ارادت و عشق به ساحت اهل بیت(ع)، جلوه های زیبایی را از ارادت خالصانه آنها شکل داده است.

 

 

این حضور نشان از این دارد که نام امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) در جان آنها حک شده است و جوانان، سرزندگی و نشاط معنوی خودشان را در مجالس اهل بیت (ع) جستجو می کنند.

 

نکته دیگری که ارادت زیاد مردم را به خاندان اهل بیت(ع) نشان می دهد این است که با وجود مشکلات اقتصادی و بضاعت اندک مردم، مراسمات اطعام دهی نیز به قوت خودش باقی است و مردم خالصانه و با عشق و علاقه نذورات خودشان را اهدا می کنند.

 

 

 

کد خبر 1202104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha