طرح بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه متبرکه استان لرستان اجرا می شود

حجت الاسلام طباطبایی، به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه متبرکه استان لرستان اشاره کرد و گفت: در اجرای برنامه های بصیرت عاشورایی ۶۰ مبلغ فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سیدمحمد طباطبایی»، امروز(11مرداد)، در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از تاریخ 8 مرداد، اظهارداشت: این برنامه ها تا 5 مهرماه 1401 تا آخر صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور در سه سطح اجرا می شود.

 

 

مدیر کل اوقاف لرستان افزود: در برگزاری مراسم عزاداری محرم هیئت‌های مذهبی در بقاع شاخص مستقر و از ظرفیت فضاهای روباز موجود در بقاع برای عزاداری استفاده می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه های بصیرت عاشورایی در دو بخش اجرا می شود، گفت: بخش اول شامل اجرای برنامه‌ های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و بخش دوم نیز شامل اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام است.

 

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌‌های دهه محرم، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌ دراولین جمعه ماه محرم  در روز جمعه 14 مرداد در 50 بقعه متبرکه شاخص استان، عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌ و شام غریبان 16 و 17 مرداد و مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) در 18 مرداد از برنامه های بقاع متبرکه در سطح یک طرح سوگواره عاشورایی است.

 

وی برگزاری برنامه احلی من العسل ویژه برنامه نوجوانان حسینی و شام غریبان را از دیگر برنامه‌های اجرایی در بقاع سطح یک عنوان کرد و افزود: همایش رهروان زینبی(‌س) ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم، عصر روز چهارشنبه 19 مرداد در بقاع مجری سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف لرستان یادآور شد: برنامه های سطح دو نیز شامل  مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم و ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌(ع) و شام غریبان در بقاع متبرکه است.

 

وی اظهارکرد: برگزاری سخنرانی و عزاداری در شب‌های محرم، ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی(‌ع) و شام غریبان در بقاع مجری سوگواره بصیرت عاشورایی از برنامه های سطح سه است.

 

حجت الاسلام طباطبایی یادآور شد: در اجرای طرح بصیرات عاشورایی 60 مبلغ و روحانی بومی و غیربومی استان فعالیت دارند.

 

کد خبر 1202143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha