پیروزی اسلام در قیام عاشورا نیازمند فداکاری بود

حجت الاسلام گرجی با اشاره اقتضا زمان و مکان گفت: پیروزی اسلام در قیام عاشورا نیازمند فداکاری و جان فشانی در برابر ظلم بود.

حجت الاسلام «مهدی گرجی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به جنبه های قیام عاشورا و تاثیرات آن در جامعه بشری و اسلام اظهارداشت: فداکاری و جانفشانی امام حسین(ع)، فرزندان و اصحابش اساس و پایه قیام عاشورا بود که این موضوع سبب پیروزی اسلام شد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: برای پیروزی حق علیه باطل در هر مقطع زمانی نیازمند حرکت خاصی است که در برخی از مواقع باید پول داد، وقت گذاشت و یا فداکاری کرد تا این امر محقق شود که اقتضا زمان عاشورا توجه به فداکاری و جانفشانی بود.

وی ادامه داد: ایستادگی و مقاومت و اهدا خون امام حسین(ع) و یارانش موجب ظلم ستیزی و مبارزه با دشمن شد و در هر شرایطی اتفاق خاصی باید رقم بخورد.

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه در زندگی امروز نیز شرایط متفاوتی را برای مبارزه با ظلم و ستم داریم، تصریح کرد: یاری کردن دین در هر مقطعی متفاوت بوده و باید آن دوران را شناسیم.

 

وی به دو بال پرواز درونی انسان اشاره کرد و اذعان داشت: دل و خرد عناوین این بال هستند که انسان در تصمیم گیری و اقداماتش باید هر دو را مورد توجه قرار دهد.

به گفته این استاد حوزه، احساسات و تصمیم هوشمندان به واسطه به کارگیری هر دو مولفه خواهد بود و هر کدام به تنهایی در رسیدن به اهداف موثر نبوده و منجر به آسیب ها و چالش های جدی می شود.

 

وی حرکت امام حسین(ع) را اقدامی هوشمندان بیان کرد و اظهارداشت: اندیشه و فکر و احساسات در کنار همدیگر باعث شده بوده که آرایش خوبی برای مقابله با دشمن ایجاد شود و اگرچه در ظاهر شکست سپاه اسلام بود اما در واقع عملکرد آن حضرت پیروز میدان و بیان واقعیت ها بوده است.

کد خبر 1202159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha