تحریم ها خارجی و تحریم های داخلی موانع بزرگ توسعه تجارت با کشور قطر است

رازقی گفت: تحریم ها خارجی و تحریم های داخلی موانع بزرگ توسعه تجارت با کشور قطر است و تحریم های داخلی به بزرگتر از تحریم های خارجی برای تجار و بازرگانان ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (سه شنبه 11 مرداد) در پنجمین کارگروه توسعه صادرات استان فارس گفت: انجام تجارت طولانی مدت با کشور ایران از خواسته های کشور قطر است و برای توسعه روابط تجاری ایران و قطر به ویژه از استان فارس، اقدامات زیادی انجام شده اما نتیجه مطلوبی نداشته است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: تحریم ها خارجی و تحریم های داخلی موانع بزرگ توسعه تجارت با کشور قطر است و تحریم های داخلی به بزرگتر از تحریم های خارجی برای تجار و بازرگانان ماست.

وی اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی و برخی از دستگاه ها با ایجاد موانع، سدهای بزرگی برای تجار، تولید کنندگان و بازرگانان ما ایجاد کرده اند و تجار ما میان تحریم داخلی و خارجی سرگردان شده است.

رازقی تاکید کرد: صرف اینکه همزمان با برگزاری جام جهانی در کشور قطر حرکت بزرگی انجام شود، مطلوب ما نیست و در دورانی که تحریم هایی بر کشور قطر اعمال شده بود تمام امکانات و قوانین در بخش دولتی و خصوصی بسیج شد تا تجارت با این کشور محقق شود و مشکلات فعالیت کارگو و ارسال کالا به صورت روزانه به کشور قطر میسر شد.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد مسیر صادرات هموار شود، امکان پذیر است و در 2 هفته اخیر جلساتی با سفارت قطر در ایران داشتیم که مشخص شد قطر در پی برقراری ارتباط بیشتر و بلند مدت با کشور ایران و به ویژه استان فارس است و مسئولان و تجار ما در برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با این کشور به صورت طولانی مدت و هدفمند باید اقدام کنند.

رازقی تصریح کرد: کشور قطر می تواند جایگزین کشور امارات برای توسعه تجارت کشور ایران باشد و مسئولان کشور ما باید مسیر تحریم های داخلی را شکسته و برای برقراری افزایش طراز تجاری 2 کشور زمینه را فراهم کنند.

کد خبر 1202175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha