توسعه ارتباطات شهر با شهر موجب ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی خواهد شد

فرج ‌زاده گفت: توسعه ارتباطات شهر با شهر در عرصه بین ‌المللی مورد تاکید شورای اسلامی شهر شیراز است و موجب ترویج فرهنگ و ارزش‌ های ایرانی اسلامی و توسعه و پیشرفت شیراز در عرصه‌ های مختلف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «آرش فرج ‌زاده»، امروز (سه شنبه 11 مرداد) در آئین رونمایی از تندیس «سائو شچین» و سردیس «سعدی شیرازی» در باغ «جهان نما» شیراز گفت: تبادل سردیس «سائو شچین» و «سعدی شیرازی» فرصتی برای بسترسازی و تقویت تبادلات گردشگری است و شیراز و نانجینگ با تبادل سردیس ادیبان برجسته خود، شهروندان خود را به شناخت بیشتر فرهنگ و ادبیات یکدیگر دعوت کرده اند.

قائم‌ مقام شهرداری شیراز افزود: این تبادل فرهنگی فرصتی برای دیپلماسی رسمی کشورهای متبوع این 2 شهر می تواند باشد و الگویی ایده ‌آل برای ایجاد روابط بین ‌شهری پویا و سازنده برای سایر شهرهای آسیایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: توسعه ارتباطات شهر با شهر در عرصه بین ‌المللی مورد تاکید شورای اسلامی شهر شیراز است و موجب توسعه اقتصادی و جذب سرمایه ‌گذار و گردشگر و افزایش کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد و در اولویت شهرداری شیراز قرار دارد.

فرج زاده تاکید کرد: علاوه بر مجموعه اداره کل ارتباطات و امور بین‌ الملل سایر زیرمجموعه‌ های شهرداری شیراز مکلف به همکاری و هم‌ افزایی هستند تا با اتخاذ نگاه فراملی، علاوه بر بهره‌ برداری از فرصت‌ های موجود برای شهر فرصت ‌سازی کنیم.

وی گفت: به‌ کارگیری توان فکری و اجرایی کنشگران برای انجام اقدامات اثربخش در عرصه بین ‌المللی معرفی همه‌ جانبه شهر به شهر در ترویج فرهنگ و ارزش‌ های ایرانی اسلامی و توسعه و پیشرفت شیراز در عرصه‌ های مختلف نقش بسزایی دارد.

«یانگ شیپنگ»، نیز در پیام ویدئویی در مراسم رونمایی از تندیس «سائو شچین» گفت: از زمان امضای پیمان خواهرخواندگی شیراز و نانجینگ در سال ۲۰۱۸، شاهد تبادلات دوستانه و همکاری در حوزه ‌های اقتصاد، تجارت، فرهنگ، آموزش و گردشگری بوده ایم.

قائم‌ مقام اجرایی شهردار نانجینگ تاکید کرد: شیراز و نانجینگ دارای میراث فرهنگی و فضای ادبی غنی هستند و شیراز، سردیس شاعر معروف فارسی ‌زبان، «سعدی» را به نانجینگ هدیه کرده که در پارک بین‌ المللی «دوستی» نانجینگ نصب ‌شده است و موجب می شود تا شهروندان نانجینگ، میراث کهن فرهنگ ایران و فرهنگ شیراز را بشناسند.

کد خبر 1202214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha