خواهرخواندگی‌ها فقط به عنوان خلاصه نشود

جوکار با بیان اینکه چرا شهر جهانی یزد یک خبرگزاری مستقل ندارد؟ گفت: خواهرخواندگی‌ها فقط به عنوان خلاصه نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در زمان افتتاح خبرگزاری ایمنا شعبه یزد با اشاره به اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی ما هستند، گفت: مردم با رأی دادن خود به نمایندگان و اعضای شورای شهر به صورت مستقیم و شهرداران و دهیاران را به صورت غیرمستقیم انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه مهندسی کردن مطالبات مردم در حوزه شهری باید از سوی شوراها و شهرداری دنبال شود، افزود: به این صورت که این مطالبات بر اساس قواعد و چارچوب‌هایی به کار برده شود تا زندگی شهری برای شهروندان امکان‌پذیر شود و مردم در شهر خود احساس آرامش کنند.

چرا شهر جهانی یزد یک خبرگزاری مستقل ندارد؟

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چرا شهر جهانی یزد خبرگزاری مستقل ندارد، اظهار داشت: هر چند خبرگزاری ایمنا به صورت کشوری در حال فعالیت است و نمایندگی‌های آن در استان‌ها فعال شده ولی باید به این سمت حرکت کنیم که شهر یزد با داشته‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود که در حوزه گردشگری دارد و اکنون هم به عنوان شهر جهانی با استانداردهای خاص خود به ثبت رسیده، آن را جهانی کرده و به همه مردم جهان بشناسانیم.

جوکار در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه خواهرخواندگی‌ها به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل شده است، اضافه کرد: این خواهرخواندگی‌ها هیچ چیز در درون و محتوا ندارد. در سفری که به مسکو داشتیم، طرف مقابل به شدت از این موضوع آزرده خاطر و گلایه‌مند بود چون نه نمایشگاهی برگزارشده، نه فرهنگی تبادل شده و درکل هیچ اقدام مثبتی در این زمینه صورت نگرفته است.

خواهرخواندگی‌ها فقط به عنوان خلاصه نشود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خواهرخواندگی‌ها فقط به عنوان خلاصه نشود، اظهار داشت: زمانی که خواهرخواندگی اعلام می‌شود باید تمام موارد را دنبال و به در جهت تحقق آن گام برداشت.

وی با بیان اینکه اگر در حوزه گردشگری بخواهیم موفق عمل کنیم باید از مثلث گردشگری و تاریخی استان‌های یزد، فارس و اصفهان استفاده کرد، ادامه داد: باید از این مثلث گردشگری به‌خوبی استفاده و برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده کرد تا مردم کشور و جهان بتوانند از نزدیک این ظرفیت‌ها را مشاهده کنند.

کد خبر 1212571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha