لزوم استفاده از ظرفیت های تاریخی و ادبی شیراز و وجود سومین حرم اهل‌ بیت (ع) برای معرفی شیراز به جهان

جاویدی گفت: از ظرفیت های فرهنگی و تاریخی و ادبی شیراز و وجود سومین حرم اهل‌ بیت (ع) برای بسط شناسنامه غنی شیراز به سایر شهرهای جهان باید استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رضا جاویدی»، امروز (سه شنبه 11 مرداد) در آئین رونمایی از تندیس «سائو شچین» و سردیس «سعدی شیرازی» در باغ «جهان نما» شیراز گفت: نیز در این مراسم گفت: تبادل دانش فنی و مهندسی و بهره‌ گیری از ظرفیت ‌های شهرهای خواهرخوانده با توجه به تکلیفی که ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز ترسیم کرده از رویکردهای اصلی اداره کل ارتباطات و امور بین ‌الملل شهرداری شیراز است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین ‌الملل شهرداری شیراز افزود: شیراز مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران در جهان است و از ظرفیت های فرهنگی و تاریخی و ادبی شیراز و وجود سومین حرم اهل‌ بیت (ع) باید برای تبادلات فرهنگی و دیپلماسی شیراز و شهرهای بزرگ جهان استفاده موثر کنیم.

وی اضافه کرد: این کار موجب می شود تا شناسنامه غنی شیراز مطابق نام شایسته آن بسط یابد و عقد تفاهم‌ نامه خواهرخواندگی بین شیراز و نانجینگ اردیبهشت ۹۷ آغاز شد و تبادلات فرهنگی و ادبی از آن زمان میان 2 شهر تقویت شده است.

جاویدی اعلام کرد: سردیس برنز سعدی به همراه پایه سنگ از شیراز توسط «عبدالعلی قصرالدشتی»، چهره هنری شیرازی ساخته شده و پس از انتقال به نانجینگ در پارک بین ‌المللی «دوستی» این شهر نصب شده است.

کد خبر 1202216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha