درصد ازدواج به طلاق در چهارمحال و بختیاری پنج به یک است

موسوی درصد میزان طلاق در استان چهارمحال و بختیاری را کمتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: درصد ازدواج به طلاق در این استان پنج به یک است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمد موسوی» در نشست با خبرنگاران این استان که در سالن جلسات پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: این در حالی است که میانگین کشوری این آمار ۲ و نیم به یک است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری جلسات صلح و سازش تاثیر بسزایی در کاهش میزان طلاق در این استان داشته بطوریکه در سال گذشته از نظر صلح و سازش در دعاوی خانوادگی رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

 

وی در ادامه به آموزش‌های مهارت زندگی در استان اشاره کرد و گفت: این آموزش‌ها در قالب ۹ گام طراحی شده و شامل آموزش حین نامزدی، مشاوره حین ازدواج، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین در حین دعوا و اختلاف، مشاوره بعد از طلاق و فرزندپروری می‌شود.

 

موسوی در ادامه از ارجاع یک هزار و ۷۰۰ پرونده به هریک از قضات برای رسیدگی خبر داد و گفت: کمبود قاضی در استان وجود دارد و همین موضوع باعث اختلال در کار قضاوت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تعداد زندانیان در استان نسبت جمعیت بسیار بیشتر است، خاطرنشان کرد: با وجود افزایش موارد عفو مشروط و آزادی با پابند و افزایش مرخصی زندانیان، همچنان آمار زندانی‌ها در استان زیاد است.

 

موسوی، بیکاری را از مهمترین موارد افزایش تعداد زندانی ها در استان دانست و گفت: موضوعات فرهنگی، نبود فضای تفریحی مناسب و موقعیت جغرافیایی استان نیز در این امر تاثیرگذار است .

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۳۱ هزار پرونده وارد حوزه‌ های مختلف دادگستری شده است.

 

کد خبر 1202271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha