آغاز فعالیت‌های خدماتی و فرهنگی موکب (أشبال الطفّ) با مشارکت ۱۰۰ نونهال

موكبُ (أشبال الطفّ) وابسته به بخش امور معارف اسلامی و انسانی آستان قدس عباسی عصر روز یکشنبه اول محرم الحرام ۱۴۴۴هـ ارائه خدمات به زائران را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، عمّار الهلالی، رئیس بخش مذکور به شبکه الکفیل گفت، این موکب خدمات خود را تا دهم محرم الحرام در مجتمع امام عسکری(علیه السلام) واقع در منطقه باب بغداد با مشارکت ۱۰۰ نونهال در سنین( ۶- ۱۲) سال ارائه می کند.

الهلالی گفت: ستون های این موکب مبارک، نونهالان هستند که تحت نظارت و پیگیری تعدادی از ناظران به مدیریت امور خدمت رسانی می پردازند تا نحوه خدمتگزاری و اخلاق و روحیه آن را بیاموزند و به کار دسته جمعی ترغیب شوند و اعتماد به توانمندیها و شخصیت هایشان تقویت شود.

وی اظهار داشت: موکب برنامه روزانه ای دارد که از ساعت ۵ عصر تا ۱۰ شب ادامه دارد و برنامه های دینی و فرهنگی مثل نماز جماعت، تلاوت قرآن، جلسه دینی، مجلس سوگواری و توزیع بروشور و غیره را شامل می شود. همچنین برنامه های خدماتی نظیر توزیع آب، آبمیوه و میوه های متنوع را دربرمی گیرد. این موکب از روز نخست آن با استقبال گسترده عموم مردم روبه رو شد که نسبت به ایده و مکانیزم خدمت رسانی آن ابراز شگفتی کردند.

شایان ذکر است موکب (أشبال الطفّ) از سال گذشته مورد اهتمام و توجه تولیت آستان قدس عباسی است و آستان بر حمایت از نونهالان و برپایی سالانه موکب در دهه اول ماه محرم تاکید مستمر دارد.

کد خبر 1202289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha