رشد ۲۴ درصدی مصرف بنزین در گیلان

بالادست با بیان اینکه مصرف روزانه بنزین در گیلان شش درصد از متوسط کشوری بیشتر است گفت: طبق آمار و ارقام مصرف بنزین در چهار ماهه نخست امسال در گیلان ۲۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «کورش ‌بالادست » شامگاه سه‌شنبه(۱۱ مرداد) در گفت‌و‌گوی خبری آمار جایگاه‌های عرضه سوخت در گیلان را برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳۰ جایگاه عرضه فراوردهای نفتی در استان موجود است که سه جایگاه در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با بیان اینکه ۱۱ جایگاه در استان در حال ساخت است و برای ۱۰ جایگاه دیگر مجوز صادر شده عنوان کرد: در بخش CNG هم  ۱۰۰ جایگاه عرضه سوخت در گیلان دایر است و ۹۹ عدد از آنها فعال بوده و یک جایگاه نیز به دلایل حقوقی غیرفعال است. 

 

بالادست با تاکید بر اینکه استان گیلان از حیث استانداردسازی جایگاه CNG در رتبه اول کشور قرار دارد تصریح کرد: فرآیند استانداردسازی ۹۰ درصد از جایگاه‌های عرضه CNG استان گیلان انجام شده است و ۱۰ درصد مابقی هم درصدد اخذ این عنوان هستند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد اشاره شده جایگاه‌های عرضه سوخت در گیلان نیاز این استان مسافرخیز را پوشش می‌دهد اذعان کرد: تمام تلاش ما این بوده تا در نقاط مهم و شریانی استان گیلان جایگاه سوخت احداث شود به همین علت ۲۱ باب جایگاه جدید در استان راه‌اندازی می‌گردد. 

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان میزان مصرف سوخت در استان در مقایسه با مدت سال گذشته را برشمرد و افزود: مصرف بنزین در چهار ماهه امسال در گیلان ۲۴ درصد رشد داشته است از طرفی سال گذشته مصرف روزانه بنزین در کشور ۸۶ میلیون لیتر بود که هم اینک به ۱۰۵ میلیون لیتر رسیده است.

 

بالادست با بیان اینکه مصرف روزانه بنزین در گیلان شش درصد از متوسط کشوری بیشتر است اذعان کرد: جایگاه‌های عرضه سوخت در استان گیلان به دو روش کمی و کیفی مورد نظارت‌ و پایش قرار می‌گیرند تا بدین ترتیب کن فروشی انجام نشود و سوخت استاندارد به خودروها ارائه شود. 

 

وی از نصب برچسب استاندارد بر روی شش هزار و ۱۹۲ نازل سوخت در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و یادآور شد:‌ سال گذشته هفت هزار و ۸۰۰ بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت استان گیلان انجام شد که طبق آمارها هر جایگاه پنج بار در سال مورد پایش قرار گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان در پاسخ به این پرسش که آیا امسال در قیمت بنزین تعبیری ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: خیر امسال و تا پایان سال ۱۴۰۱ از طریق دولت هیچ برنامه‌ای به وزارت نفت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین اعلام نشده اشت.

کد خبر 1202312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha