۹۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان زنجان اعزام شدند

به گفته حجت الاسلام خسروی، همزمان با ماه محرم، ۹۰۰ مبلغ برای تقویت باورهای دینی، احیا امر به معروف ونهی از منکر و ترویج روحیه انقلابی گری به مناطق مختلف استان زنجان اعزام شدند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان از اعزام 900 مبلغ به مناطق مختلف استان زنجان در ایام محرم خبر داد و گفت: تقویت باورهای دینی ، احیاء امر به معروف و نهی از منکر و روحیه انقلابی‌گری از اهداف اعزام مبلغ در این ایام است.

 

حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه بدون شک ماندگارترین و مؤثرترین حادثه بعد از ظهور اسلام که باعث تبلور و حیات دوباره تشیع شد، حادثه کربلا است، اظهار داشت: این حادثه تا اعماق روح بشر ریشه دوانده و زمام تمام احساسات را در برگفته و هم در بعد زمانی و هم در بعد مکانی قاره‌ها را پیموده و بعد صدها سال که از این حادثه می‌گذرد، هر سال بر عظمت آن افزوده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان هیات مذهبی در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی پای کار بوده و فعالیت‌های بسیار خوبی را در مناسبت‌های اعیاد، شهادت‌ها و دیگر برنامه‌های مذهبی به صورت ویژه و اثرگذار اجرا می‌کنند، افزود: تقویت این هیات‌های مذهبی در واقع تقویت فرهنگ دینی در جامعه است و اگر تقویت شوند و ساماندهی صورت پذیرد یک انقلاب فرهنگی را می‌تواند در جامعه دید.

 

وی با بیان اینکه قشر دیگری که در ایام دهه محرم به عنوان فرهیختگان و نخبگان و اندیشمندان دینی در جامعه فعالیت‌های بسیار خوبی را دارند، مبلغین دینی و ائمه جمعه و جماعات هستند، یاد آورشد: تعداد 170 مبلغ دینی اعزامی از قم و تعداد 670 نفر مبلغ بومی و روحانی و تعداد 60 نفر مبلغه خواهر که در استان هستند فعالیت‌های تبلیغی را در ایام دهه محرم انجام می‌دهند و در اماکن دینی، مساجد، حسینیه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

کد خبر 1202320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha