اشتغال ۳۲ زن سرپرست خانوار با کمک دادگستری استان سمنان

عبدالهی از ایجاد اشتغال برای ۳۲ نفر از زنان سرپرست خانوار سمنانی خبر دادوگفت: این کار بر حسب رسالت‌های قوه قضائیه در سند تحول قضایی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمد جعفر عبدالهی» در جمع خبرنگاران گفت: در راستای شعار سال تولید، اشتغال و کارآفرینی و در اجرای ماموریت های سند تحول و تعالی قضایی در موضوع حفظ حقوق عامه و پیشگیری های وضعی به دادسرای مرکز استان ماموریت داده تا علاوه بر توجه به موضوع اشتغال در جامعه، بویژه اشتغال زندانیان آزاد شده و زنان سرپرست خانوار اهتمام داشت.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه دراین راستا برای ۳۲ زن سرپرست خانوار در استان شغل ایجاد شد، گفت: این اقدام در راستای شعار سال تولید، اشتغال و کار آفرینی صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه این میزان اشتغال از طریق احیای مشاغل خانگی ایجاد شده است، اظهارداشت: حمایت عملی از حرفه آموزی زنان سرپرست خانوار نیز مد نظر قرار دارد.

 

عبدالهی با تأکید براینکه با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت عملی از حرفه آموزی زنان سرپرست خانوار از طریق توانمندسازی و مهارت آموزی، سعی در ورود حرفه ای آنان به بازار اشتغال مهارت های خانگی را داریم ادامه داد: ورود حرفه‌ای آنان به بازار اشتغال ومهارت‌های خانگی مد نظر قرار دارد.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان از حمایت قانونی و عملیاتی دستگاه قضائی استان از اشتغال و کار آفرینی نیز به مثابه یک دستورالعمل متقن خبر داد و گفت: ایجاد فرصت‌های برابر اقتصادی از جمله مسائلی است که در استان پیگیری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه عوارض اشتغال بانوان سرپرست خانوار به صورت هوشمندانه پیگیری شود، ابراز کرد: با بسیج نهادهای متولی و فعال سازی ظرفیت آن سازمان‌ها، این امر در سطح استان فراگیر شود.

کد خبر 1202332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha