شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهاد انقلابی برای مقابله با تهدیدات علیه انقلاب است

حجت الاسلام قندهاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یکی از مهمترین نهادهای انقلابی برای مقابله با هرگونه تهدیدی علیه انقلاب و ملت بزرگ ایران دانست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «غلامرضا قندهاری» به مناسبت 12 مرداد سالروز تأسیس نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: یکی از نهادهایی که در انقلاب اسلامی در سال 1359 به دستور معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) شکل گرفت و وارد فعالیت شد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: این شورا در استان مرکزی از ابتدای تاسیس تاکنون با 2 رویکرد مهم از جمله افزایش تعامل، تقویت مشارکت و نقش‌آفرینی اقشار مختلف مردم، برنامه‌های خود را با قدرت ادامه می‌دهد و از جمله رویکردهایی که به آن توجه ویژه‌ای می‌شود این است که از ظرفیت مردمی به ویژه نسل جوان و نوجوان در برپایی آیین‌ها و مراسمات انقلابی و مذهبی استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه این شورا در مدیریت جدید دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده است، تاکید کرد: یکپارچگی تمامی فعالیت‌های تبلیغی از سیاست‌های جدید است.

 

حجت الاسلام قندهاری هم افزایی و تمرکز برنامه‌های مناسبتی را از دیگر سیاست‌های جدید این شورا برشمردو افزود: فعال کردن مسجدها و مسجد محوری از جمله مهمترین بخش‌های راهبرد جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کشور و طبیعتاً استان سمنان خواهد بود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه بیانیه گام دوم از جمله محورهای برنامه‌های شورا خواهد بود، گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی شده تا از موازی‌کاری جلوگیری شود لذا در این راستا بخشی عمل کردن دستگاه‌های اجرایی و نهادها در برگزاری مناسبت‌ها، پیگیری خواهد شد.

 

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین اظهارداشت: در برنامه‌های این نهاد نیز به‌طور ویژه به موضوع جهاد تبیین توجه شده و مردمی کردن برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات در دستور کار است.

 

حجت الاسلام قندهاری با بیان اینکه مقام معظم رهبری به موضوع جهاد تبیین بسیار تأکید دارند و جهاد تبیین خواسته ایشان به اقدامات وحشیانه رژیم منحوس پهلوی به‌ویژه در واقعه ۱۷ شهریور و کشته شدن بسیاری از تظاهرکنندگان اشاره داشت وافزود: برخی به دنبال تطهیر و بزک چهره رژیم منحوس پهلوی هستند و امروز باید با جهاد تبیین واقعیت‌ها را بیان کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین باید جدی گرفته شود گفت: با جهاد تبیین می‌توانیم آنچه را که می‌خواهیم روایت کنیم نه آنچه را که دشمن می‌خواهد چرا که دشمن می‌خواهد واقعیت‌ها را تحریف کند.

 

وی از برگزاری سیر مطالعاتی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی و قرآن کریم» که نوشته مقام معظم رهبری است نیز خبر داد وافزود: ۱۰ نشست تبیینی با موضوع سیر مطالعاتی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم» نوشته رهبر معظم انقلاب با حضور جوانان سنین سوم دبیرستان تا دانشگاهی از ابتدای سال تا کنون برگزار شد.

 

حجت الاسلام قندهاری با بیان اینکه این شورا وظیفه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و اجرای مراسم آیینی و تبیینی در مناسبت‌های ملی، مذهبی و انقلابی را بر عهده دارد بیان کرد: هدف از مراسم تبیینی این است که در روایت‌ها جای ظالم و مظلوم عوض نشود و ظلم‌هایی که به مردم رفت فراموش نشود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین و جدی گرفتن جوانان، بانوان و هیات اندیشه‌ورز است بنابراین نشست‌های تبیینی با حضور جوانان و با استفاده از شخصیت‌های اثرگذار اهل تبیین برگزار شده است.

کد خبر 1202352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha