مسجدی‌ها با تبیین ریشه‌ها و اهداف نهضت حسینی در جامعه امیدآفرینی کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی‌نژاد با اشاره به حضور پرشور مردم در مساجد در عزاداری‌های محرم، گفت: مسجدی‌ها باید از این حضور برای تبیین حق‌طلبی و عزت‌مندی سیره و نهضت حسینی را دنبال و از این طریق در جامعه امیدآفرینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمصطفی طباطبایی‌‌نژاد» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) فرمودند: قرآن و عترت (ع) را برای شما به یادگار می گذارم، اظهار کرد: بنابر این، همانطور که به قران احترام می گذاریم باید برای عترت (ع) نیز احترام قائل شویم بر این اساس وقتی ما برای حضرت اباعبدالله (ع) مجلس برگزار می کنیم در واقع به توصیه پیامبر اسلام (ص) عمل کرده ایم.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: برگزاری مجالس روضه برای حضرت اباعبدالله(ع) تقویت اسلام است برای همین دشمنان نظام جمهوری اسلامی درصدد هستند  اعتقاد مردم به قرآن، محرم و امید به آینده یعنی امام زمان (عج) را تضعیف کنند.

 

وی اضافه کرد: اهالی مساجد باید حق طلبی و عزت‌مندی در سیره حسینی را در مجالس عزاداری را تبیین و ترویچ کنند، لذا یکی از راه های برگزاری پرشور مجالس حسینی، تبیین عزت‌مندی و حق‌طلبیِ نهضت حسینی در مجالس مساجد و هیئت ها است.

 

حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد در ادامه با اشاره به برخی آفات مجالس مذهبی، گفت: امام حسین (ع) همیشه به دنبال کسب رضایت خداوند بودند لذا ضرورت دارد از طرح مسائل خرافی و بدعت ها در مجالس حسینی که از شور و حضور مردم می کاهد، جلوگیری شود. مساجد در این باره و به ویژه تبیین حقایق نهضت حسینی نقشی مهم دارند به ویژه آنکه جمعیت کثیری در مجالس محرم مساجد حضور می یابد.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه با تذکر این نکته که پیام بزرگ حضرت سیدالشهدا (ع) برای ما این است که نباید از کمبود جمعیت ترسید و با قلت لشکر هم می توان در برابر دشمنان پیروز شد، خاطرنشان کرد: مهم است جمعیتی که در مساجد و هیئت ها حضور می یابند پای کار اسلام و انقلاب باشند یعنی همان قدر که برای افزایش جمعیت و کثرت حضور در مجالس حسینی تلاش می کنیم باید به همان اندازه و بلکه بیشتر برای ارتقای کیفیت این حضور نیز تلاش و برنامه داشته باشیم.

کد خبر 1202358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha