سرانه مصرف آب در ایلام بیش از ۲ برابر سرانه مصرف کشوری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به اینکه الگوی مصرف آب در استان ایلام رعایت نمی‌شود، گفت: سرانه مصرف آب در ایلام بیش از ۲ برابر سرانه مصرف کشوری است.

«پرویز ناصری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اشاره به اینکه الگوی مصرف آب در استان ایلام رعایت نمی‌شود، اظهار کرد: سرانه مصرف آب در ایلام بیش از ۲ برابر سرانه مصرف کشوری است.

 

وی تصریح کرد: همچنین هدر رفت شبکه که ناشی از انشعابات غیر مجاز، فرسودگی شبکه و ... است، حدود ۳۰ درصد می‌باشد.

 

مدیرعامل شرکت آبفا استان ایلام گفت: با توجه به کاهش شدید بارش‌ها وضعیت منابع آبی در اکثر مناطق کشور و به تبع آن استان ایلام مطلوب نیست، از این رو می‌طلبد مردم همکاری لازم را جهت صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آن داشته باشند.

 

ناصری ابراز کرد: اگر مصرف آب را مدیریت و اصول صرفه جویی در مصرف آب را رعایت نکنیم با بحران شدید کم آبی مواجه خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: مصرف آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز، انشعابات غیر مجاز، هدر رفت شبکه و عدم رعایت الگوی مصرف آب، در کنار خشکسالی‌های اخیر، باعث شده تا برداشت از آب سد ایلام تنها تا فصل پاییز امکان پذیر باشد.

 

ناصری یادآور شد: به همین منظور، رعایت الگوی مصرف آب در شرایط کنونی، نیازمند مدیریت صحیح از طرف مردم و مسئولان است و همواره باید به این موضوع توجه ویژه داشت.

 

 

کد خبر 1202364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha