پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش‌ها و تفکر عاشورایی استوار است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: پایه و اساس انقلاب شکوهمند ایران اسلامی بر ارزش ها و تفکر عاشورایی استوار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» امروز چهارشنبه (12 مرداد) در جمع عزاداران حسینی(ع) در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و واقعه عاشورا گفت: قیام عاشورای امام حسین(ع) درس بزرگ انسانیت، ولایتمداری، ولایتپذیری و دفاع از حق و حقیقت است و همگان باید با تاسی از سید و سالار شهیدان در راستای دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم گام بردارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه نهضت انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام خمینی(ره) نشات گرفته از قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) است، بیان کرد: توجه به نماز و اقامه این فریضه الهی و امر به معروف و نهای از منکر از مهمترین پیام های قیام عاشورا است که باید در جامعه تبیین شود.

 

وی با اشاره به نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) در آن شرایط خاص بیان کرد: این نشان از اهمیت نماز است و  عزاداران و عاشقان سید و سالار شهیدان باید به این پیام امام حسین(ع) توجه کرده و اقامه نماز را در راس برنامه ها و عزاداری های خود قرار دهند.

 

آیت الله دری نجف‌آبادی ترویج بیش از پیش فرهنگ عاشورا در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: این فرهنگ ناب آینده نظام اسلامی را بیمه می‌کند.

 

این مقام ارشد استان مرکزی با بیان اینکه پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش‌ها و تفکر عاشورایی استوار است، خاطر نشان کرد: مداحان اهل بیت(ع) و مبلغان دینی باید با درک این مقوله مهم تمامی تلاش خود را برای اشاعه، تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در عزاداری‌های محرم و صفر به کار بندند.

 

وی نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و ولایتمداری را راهی موثر در خنثی سازی توطئه های دشمنان دانست و بیان کرد: دشمنان هیچ گاه از توطئه دست بر نمی دارند و این مهم آگاهی و هوشیاری ملت را می طلبد.

کد خبر 1202401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha