خود را به خدا بسپاریم تا هدایت شامل حال همه ما شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه نباید نسبت به جایگاه دینی خود مغرور شویم چراکه ممکن است فریب شیطان را بخوریم، گفت: خود را به خدا بسپاریم تا هدایت شامل حال همه ما شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» شامگاه(۱۱مرداد) در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که به همت نمازگزاران مسجد ابوالفضل(ع) خیابان مدرس برگزار شد، با بیان اینکه محرم درس ولایت به ما می دهد،‌اظهار کرد: همگان باید حول محور ولایت حرکت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه تا آخرین لحظه عمر انسان نباید به خود مغرور شود باید حضور در مسجد، محافل عزای ائمه اطهار(ع)، حلال خواری، درستکاری و ... را در همه حال مورد توجه داشته باشیم تا خدای ناکرده یک عمر عبادت ما با یک عمل اشتباه از بین نرود، گفت: بعضی از انسان ها نیز در طول زندگی خطا و اشتباه زیاد دارند اما با یک کار خوب مورد بخشش و عنایت ویژه خدا و ائمه اطهار(ع) قرار میگیرند. همانند(ابوالشعثاء کندی) که ابتدا در سپاه عمر سعد بود، اما به سپاه امام حسین(ع) پیوست و روز عاشورا جزء نخستین کسانی بود که به نبرد پرداخت و به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: (عبیدالله بن حر جعفی) یک عثمانی بدکاره بود و دوست نداشت با امام حسین(ع) بجنگد از کسانی است که دعوت امام حسین (ع) برای همراهی را نپذیرفت. عبیدالله ابتدا در کوفه ساکن بود اما پس از قتل عثمان به شام نزد معاویه رفت و پس از چندی دوباره به کوفه بازگشت. او در جریان واقعه کربلا، دعوت به یاری امام حسین(ع) را نپذیرفت و پس از شهادت امام حسین(ع) پشیمان شد. در قیام مختار ابتدا به قیام‌کنندگان پیوست. اما پس از مدتی از صف یاران مختار جدا شد و جزء سپاهیان مصعب بن زبیر در مقابل مختار قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه باید در زندگی خود را به خدا بسپاریم، گفت: بسیاری از افرادی که امروز در کشورهای اروپایی علیه جمهوری اسلامی حرف می زنند انقلابی بودند و به دشمنان انقلاب پیوستند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه نباید نسبت به جایگاه دینی خود مغرور شویم چراکه ممکن است فریب شیطان را بخوریم،افزود: همیشه برای جذب افراد به دین تلاش کنید.

کد خبر 1202414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha