بیش از ۱۳ هزار گلستانی برای تشرف به اربعین حسینی ثبت نام کرده اند

میرقاسم پور گفت: تا کنون بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از استان گلستان در سامانه سماح به منظور تشرف به اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.

«سیدعلی میرقاسم پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: پیش ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی که از (10 تیر) آغاز شده بود تا (17 مرداد) ادامه دارد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: تا کنون بیش از 13 هزار و 500 گلستانی برای تشرف به اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

 

وی اظهارداشت: مشتاقان شرکت در این راهپیمایی عظیم برای ثبت نام می توانند از طریق سامانه سماح به نشانی (https://samah.haj.ir) یا مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات زیارتی اقدام کنند.

 

میرقاسم پور خاطرنشان کرد: پس از پایان زمان پیش ثبت‌نام از متقاضیان اربعین، ثبت‌نام قطعی آغاز می‌شود و افرادی که پیش ثبت‌نام کرده باشند، می توانند از بعد از عاشورای حسینی (۱۸ مرداد) ثبت‌نام قطعی خود را در سامانه سماح انجام دهند.

 

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی ستاد اربعین، امسال میلیون ها ایرانی در ایام اربعین به عراق سفر می‌کنند. این امر در حالی است که سال گذشته عراق از پذیرش تعداد محدودی زائر ایرانی آن هم فقط به صورت هوایی موافقت کرد و سال ۹۹ نیز با توجه به شیوع کرونا هیچ زائر ایرانی در اربعین به عراق اعزام نشد.

 

کد خبر 1202433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha