شایعات و شبهات باعث سستی و تخریب روحی است/مایوس شدن از نظام اسلامی خواسته دشمن است

حجت الاسلام قوامی با بیان اینکه شایعات و شبهات باعث سستی و تخریب روحی است و دشمنان می خواهند ما از درون تهی شویم؛ گفت: مراقب ثبات قلب و قدم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سیدصمصام الدین قوامی، در جمع عزادارن حسینی علیه السلام در مسجد امام کرمان(ره) با استفاده از آیه ۱۳۹ سوره مبارکه آل عمران بر پرهیز از سستی و حُزن تاکید کرد و گفت: مومنین برتر هستند به شرط اینکه ایمان داشته باشند.

 


 

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی و امام جمعه سابق پردیسان قم با استناد به این آیه اظهار کرد: ملت ایران راه زیادی طی کرده و خون دل ها خورده است تا به قله ها برسد و باید این ملت را تحسین کرد و به او امید داد تا دچار سستی و حزن نشود.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه شان نزول آیه فوق مربوط به جنگ اُحد و نمونه ای از برخورد دائمی حق و باطل است؛ تصریح کرد: اما در این درگیری پیروزی با سپاه مومنین است.

 

 

 

حجت الاسلام قوامی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن ایمان و هدایت قابل زیاد شدن است؛ ادامه داد: شهید مطهری درباره اینکه چطور دو ویروس سستی و حزن، وجود انسان را مریض می کند صحبت کرده است.

 

 

وی با استفاده از سخنان شهید مطهری گفت: سستی برای این است دشمن را قوی، ثروتمند، دارای امکانات و دارای نقشه و تجربه بدانیم حال آنکه ثروت انبوه آنان از مکیدن خون مستضعفین و حرام خواری است و از خود چیزی ندارند.

 

 

 

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی خاطرنشان کرد: آنها سخت افزار و نمایش دارند و تبلیغات آنان چشم پُر کن است و به فرموده شهید مطهری  بشر با " شایعات" و "شبهات" سست می شود و این دو روحیه مردم را خراب می کند‌ لذا رهبری باید باشد که بگوید نلغزید.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه دو دعای " ثبت قلوبنا" و " ثبت اقدامنا" را همیشه تکرار کنید؛ توضیح داد: پا تابع قلب است و اگر پا و قلب بلغزد، سستی جسمی و روحی می آورد.

 

 

 

حجت الاسلام قوامی با تصریح به این‌ مطلب که ویتنام و تایوان و اوکراین و ایران شاهدی بر عدم قوی بودن دشمن هستند؛ تأکید کرد: به خاطر امور چشم پر کن دشمنان سست نشوید.

 

 


 

وی در ادامه توضیح راجع به آیه مورد بحث اظهار کرد:، غمگینی به خاطر خسارت ها است و گرانی ها و تنگناها و... حزن می آورد اگر خسارت وارد شود انسان محزون می شود اما رهبری می گوید حق ندارید سست و محزون شوید.

 

 

 

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با افزودن این مطلب که خسارت ها گاهی مالی، جانی و انسانی(فرزند) است اما نگران نباشید زیرا به فرموده قرآن شما برتر هستید به شرط اینکه ایمان داشته باشید؛ از شروط این ایمان به خوب بودن با هم، چشم نداشتن به مال و منصب یکدیگر، فریب ندادن هم و...اشاره و تصریح کرد: نباید یاسی که دشمنان  می خواهند به ما وارد شود و برای مایوس نشدن باید پروتکل های بهداشتی روانی حرف های رهبری را عمل کنید.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه حتی برخی علما ناامید می شوند؛ گفت: کسی که ایمانش سست شود خواسته دشمن را برآورده کرده زیرا دشمن همین را می خواهد که شما از درون تهی شوید اما ایمان ملت ما روز به روز بیشتر می شود.

 

 

 

حجت الاسلام قوامی با اشاره به نمونه هایی از تحقیر کردن دشمنان توسط نظام جمهوری اسلامی افزود: پهپاد آنان را در تیراژ چند میلیونی تولید و صادر می کنیم و امام(ره)هیبت دشمنان را شکست و امروز کسی برای این ابرقدرت تره هم خورد نمی کند و ورق ملت ما برگشته و ما هیچوقت توسری خور نخواهیم بود و روز به روز قوی تر و بهتر می شویم.

 

کد خبر 1202452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha