شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید کوچک بماند اما چابک عمل کند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نهاد دولتی نیست بلکه مردمی است، تأکید کرد: لذا باید این نهاد کوچک بماند و بزرگ نشود اما چابک عمل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز چهارشنبه (۱۲ مردادماه) در دیدار رییس و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مناسبت دوازدهم مرداد سالروز تشکیل این نهاد گفت: مناسبت های خوشحالی و عزا هر دو حکمت و فلسفه دارد و باید این مناسبت ها احیا شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه ائمه برای اینکه این مناسبت ها فراموش نشود، برای آن منسک قرار داده اند، به آئینی همچون لباس نو پوشیدن در اعیاد، اقامه دو رکعت نماز عید و سرکشی از سادات اشاره کرد و افزود: در مناسبت های انقلاب اسلامی هم، چنین مناسکی برقرار است همچون راهپیمایی در 22 بهمن و 13 آبان که اگر این مناسک زنده نگه داشته نشود، راه و مسیر را گم می کنیم.

 

وی با اشاره به ایام محرم و حضور همیشگی مردم در صحنه عزاداری و برگزاری آئین های مختلف به همت خودجوش مردم، بیان کرد: هرچند یک چهارم مردم استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند اما در این ایام به کمک مردم و خیران همه آنها اطعام می شوند.

 

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه بسیاری از انقلاب ها در سال های اولیه استحاله شده و تغییر ماهیت دادند، اظهارکرد: اما انقلاب اسلامی در 40 ساله دوم خود با قوت به مسیر خود ادامه می دهد.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نهاد دولتی نیست بلکه مردمی است لذا باید کوچک بماند و بزرگ نشود اما چابک عمل کند، افزود: مردم ما همواره ثابت کرده اند در صحنه های مختلف دینی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی حضور دارند اما هماهنگی و برنامه ریزی برای این حضور بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین «جلیل محمدی» رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم در ابتدای این نشست با بیان اینکه امسال در چهل و دومین سالگرد تشکیل شورا قرار داریم به گفته مقام معظم رهبری این نهاد کهن ترین و پرسابقه ترین نهاد در جمهوری اسلامی است.

 

وی اظهارکرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان پاسدار مرزهای عقیدتی سیاسی مردم بوده و با لحظه شناسی به موقع، پیوسته در زمینه ریل گذاری تبلیغات اسلامی اهتمام داشته و دارد.

 

حجت الاسلام محمدی یکی از خطوط قرمز شورا را حرکت در مسیر ولایت الهی خاصه اندیشه ولایت فقیه نام برد.

 

سمیرا نیستانی

کد خبر 1202467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha