قیام کربلا تجلیگاه شجاعت امام حسین(ع) بود

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به دلاوری و بی‌باکی امام حسین(ع) در مقابله با دشمنان گفت: قیام کربلا تجلیگاه شجاعت امام حسین(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ حجت‌الاسلام نوری مسئول عقیدتی فرماندهی انتظامی شهرستان بانه در مراسم عزاداری ایام محرم در حسینیه شهرستان بانه با تسلیت این ایام اظهار کرد: دلاوری و بی باکی امام حسین(ع) برای مقابله با دشمن و هراسیدن از خطرها و اقدام‌های دشوار یکی از مهم‌ترین ملکات اخلاقی است که در حسین بن علی(ع) و یاران شهیدش و آزادگان اهل بیت علیهم السلام جلوه گر بود.

 

حجت‌الاسلام نوری افزود: روح حماسی در میدان‌های نبرد در خصلت‌های فردی و زمینه‌های تربیتی آن امام ریشه داشت و قیام کربلا از نخستین مراحل تا پایان آن، تجلی گاه شجاعت امام بود.

 

وی با اشاره به صلابت و قاطعیت امام حسین(ع) بیان کرد: در مخالفت کردن با یزید و خودداری ورزیدن از بیعت با وی، تصمیم گرفتن برای حرکت به سوی کوفه و مبارزه با یزیدیان، متزلزل نشدن روحیه از شنیدن اخبار داخل کوفه، اعلام آمادگی برای نثار خون در راه احیای دین، نهراسیدن از انبوهیِ سپاه گرد آمده در کربلا، رزم آوری‌های سلحشورانه و بی‌نظیر امام حسین(ع) و سربازان و خاندانش، جنگ نمایان عباس، علی اکبر و قاسم و صدها صحنه حماسی دیگر، همه جلوه‌هایی از شجاعت حسین‌بن علی(ع) و یارانش و بخشی از الفبای «فرهنگ عاشورا» است.

 

مسئول عقیدتی فرماندهی انتظامی شهرستان بانه اعلام کرد: خاندان پیامبر در شجاعت و قوت قلب و دلیری، نمونه بودند و آنچه در دلشان نبود، هراس از دشمن بود.

 

همچنین در ادامه مراسم برادر کلوند، به ذکر مصیبت حضرت امام حسین(ع) و نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداخت.

 

مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام تا پایان دهه اول محرم با حضور مشتاقان اهل بیت و عصمت(ع) در حسینیه بانه برگزارخواهد شد.

 

در پایان مراسم با برپایی سفره کریمانه اهل بیت از مهمانان و عزاداران حضرت اباعبدالله (ع) پذیرایی شد.

کد خبر 1202472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha