۱۶ اثر به مرحله نهایی جشنواره جهانی شعر آیینی رسید

صرافان گفت: ۴۰ اثر برگزیده از جشنواره جهانی شعر آیینی در قالب یک کتاب چاپ و در مراسم اختتامیه این جشنواره رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری شبستان، قاسم صرافان، امروز چهارشنبه 12 مرداد در نشست خبری جشنواره جهانی شعر آیینی که در سالن سلمان هراتی برگزار شد، گفت: مهمترین هدف برای برگزاری جشنواره جهانی شعر آیینی انگیزه سازی برای شعرا بود. در واقع هدف این بود که شاعران فارسی و انگلیسی زبان بتوانند با قدرت بیشتر و شوق زیاد در مورد امام حسین (ع) و عاشورا قلم بزنند.

 

دبیر علمی جشنواره جهانی شعر آیینی اظهار داشت: برای سینما و سایر هنرها فستیوال ها و جشنواره های مهمی با جوایز بزرگ برگزار می شود اما در حوزه شعر آیینی این اتفاق نیفتاده است؛ بنابراین ما احساس نیاز کردیم که جشنواره ای در حوزه شعر آیینی تشکیل شود. مطمئن هستیم بعد از اینکه جشنواره جهانی شعر آیینی به خوبی اطلاع رسانی شود و اختتامیه آن برگزار شود، ما در دوره های بعد با استقبال بیشتری مواجه خواهیم شد. در این دوره که دوره نخست جشنواره بود نیز با استقبال خوبی مواجه شدیم و شاعران بسیاری در این جشنواره شرکت کردند.

 

وی با اشاره به داوری های صورت گرفته در جشنواره جهانی شعر آیینی بیان کرد: 460 شعر بررسی شد. این اشعار توسط 3 تا 5 داور مورد بررسی قرار گرفتند و در نتیجه 77 اثر به مرحله نیمه نهایی رسیدند. 15 داور این آثار را داوری کردند. نمرات هر اثر لحاظ شد و از بین آنها 16 اثر به مرحله نهایی راه یافت. شاعران این آثار در روز اختتامیه جشنواره جهانی شعر آیینی تجلیل می شوند و نفرات اول تا سوم در همان روز مشخص و معرفی خواهند شد.

 

صرافان با بیان اینکه کتابی از برگزیده آثار جشنواره جهانی شعر آیینی چاپ می شود، افزود: از 77 اثری که به مرحله نیمه نهایی جشنواره جهانی شعر آیینی راه پیدا کردند، 40 اثر را انتخاب کردیم تا در قالب یک کتاب 200 صفحه ای با عنوان برق آستان منتشر کنیم. این کتاب در اختتامیه جشنواره رونمایی می شود. بنده به عنوان شاعری که در حوزه شعر آیینی قلم زدم می گویم که شعرهای متفاوت، خوب و کیفی به جشنواره جهانی شعر آیینی رسیده است. در این اشعار نه تنها به واقعه عاشورا بلکه به تفکر و مکتب حسینی نیز پرداخته شده است.

 

دبیر علمی جشنواره جهانی شعر آیینی خاطرنشان کرد: شاعران شرکت کننده در جشنواره جهانی شعر آیینی  بهترین آثار خود را به بهانه این جشنواره به بهانه امام حسین (ع) و واقعه عاشورا سرودند و برای ما ارسال کردند، می توان گفت انگیزه سازی فوق العاده ای بین شاعران صورت گرفت. اگر این حرکت و تلاش استمرار داشته باشد باید منتظر موج عظیمی از اشعار با کیفیت و متفاوت آیینی باشیم.

کد خبر 1202490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha