بکارگیری ٩١٧  وکیل تسخیری و معاضدتی سال گذشته گلستان 

اتحادیه از بکارگیری ٩١٧ وکیل تسخیری و معاضدتی در سال گذشته از سوی کانون وکلای دادگستری گلستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامرضا اتحادیه» امروز (چهارشنبه ١٢ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: در سال گذشته ۴٠١ مشاوره تلفنی و حضوری از سوی کانون وکلای گلستان انجام شد.

 

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: در چهار ماهه اول امسال نیز یکصد و ۵٠  مشاوره حضوری و ۲۵ مشاوره تلفنی انجام شد.

 

وی، تعداد پرونده های تسخیری و معاضدتی در سال گذشته را ۹۱۷ فقره اعلام کرد و گفت: در چهار ماهه امسال نیز پرونده های تسخیری و معاضدتی ٧٩ فقره بوده است.

 

اتحادیه اظهارداشت: در سال گذشته،  ۱۵۸ فقره پرونده به دادسرای انتظامی استان وارد شد که از این تعداد ۷۵ فقره منجر به صدور رای شد و ۸۳ فقره در حال رسیدگی است.

 

وی ادامه داد: در چهار ماهه امسال نیز،  ۶۰ فقره پرونده به دادسرای انتظامی گلستان وارد شده که چهار پرونده منجر به صدور رای شد و ۵۶ فقره نیز در حال رسیدگی است.

 

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۸۰ وکیل پایه یک، یک وکیل پایه دو، یک وکیل تعلیق شده، ۶۹ کارآموز کانون، ٧ کارآموز مهمان و ۱۰ وکیل بازنشسته در استان وجود دارد.

 

وی در خصوص تصویب لایحه مبنی بر کسب و کار قرار دادن وکالت، گفت: این امر خلاف قانون است و حقوق مردم در این مصوبه نادیده گرفته شده است.

 

اتحادیه با تاکید بر اینکه باید نمایندگان و رئیس قوه قضائیه در این زمینه بازنگری کنند، افزود: بر اساس این مصوبه، سالانه باید ۲۵ هزار وکیل جذب شوند،  در حالی که در کل شکل گیری کانون وکلا، ۶۰ هزار وکیل در کشور داشتیم.

 

 

کد خبر 1202511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha