مهمترین هدف هیئات مذهبی باید احیای سیره و مکتب ائمه اطهار(ع) باشد

حجت الاسلام اشک تلخ، با اشاره به اینکه مهمترین هدف هیئات مذهبی باید احیای سیره و مکتب ائمه اطهار(ع) باشد، گفت : هیئات باید اهتمام ویژه ای به مباحث معرفتی و بصیرت افزایی داشته باشند.

حجت الاسلام مصطفی اشک تلخ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن ماه محرم ،گفت: هیئات مذهبی باید انسان ساز و تربیت کننده شهید حججی ها و سلیمانی ها باشد و جوانان را دغدغه مند تربیت کند تا راه خودسازی را در پیش بگیرند.

 

 رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرداری کرمانشاه،افزود: هیئت های مذهبی از قدیمی ترین نهادهای مردمی و اجتماعی بوده که حول محور حب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تعظیم شعائر دینی به خصوص بزرگداشت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین(ع) فعالیت می‌کنند.

 

 

وی بابیان اینکه  رسالت همه هیات مذهبی امروز تربیت سرباز برای امام زمان(عج) است تا انتقام واقعه عاشورا و ظلم به اهل بیت(ع) گرفته شود،خاطر نشان کرد: در یک نگاه گذرا بر تاریخچه هیئت های مذهبی می توان گفت این نهاد مردمی دینی بلافاصله پس از واقعه عاشورا و از طریق بازماندگان آن حماسه به صورت های مختلف نشو و نمو گرفت. و در تعظیم شعائر دینی و پاسداشت فرهنگ عاشورا در زمان های مختلف، با مخالفت ها و موافقت ها و حال و هوای متفاوتی همراه بوده است.

 

 

حجت الاسلام اشک تلخ، تصریح کرد: وقتی با نگاه و هدف تربیت سرباز برای امام زمان(عج) به موضوع نگاه می کنیم متوجه میشویم که ما هنوز نیاز به عزاداری عارفانه و بیشتر داریم.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرداری کرمانشاه ،اظهار کرد: تاسیس هیئت الشهداء شهرداری کرمانشاه اقدامی عملی از سوی مجموعه مدیریت شهری برای ترویج فرهنگ عاشورایی و ایثار است.

کد خبر 1202533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha