چهارمحال و بختیاری پایلوت طرح‌های آبخیزداری کشور شود

نامی پیشنهاد داد تا استان چهارمحال و بختیاری پایلوت اجرای طرح های آبخیزداری و جمع آوری آبهای روان با استفاده از نرم افزار GIS شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدحسن نامی» امروز (چهارشنبه ۱۲ مرداد) در نشست ستاد مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این استان ظرفیت و قابلیت اجرای طرح‌های آبخیزداری را دارد از همین رو می‌توان از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد.

 

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران همچنین به سیلاب ناشی از توده هوای مانسون اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی و اقدام به موقع سبب شد تا از خسارت های مالی و جانی گستره جلوگیری شود.

 

نامی تصریح کرد: به کارگیری شدت عمل یکی از اقدامات ضروری در مواجهه با سیلاب است و باید از این راهکار در کاهش شدت خسارت ها استفاده کرد.

 

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران  به نقش نیروهای مردمی در امدادرسانی به مردم سیل زده کشور اشاره کرد و گفت: همراهی و همدلی نیروهای مردمی در کنار نیروهای امدادی از نکات قابل توجه در حادثه سیلاب اخیر بود.

 

نامی در ادامه با بیان اینکه سه درصد از کل بودجه کشور به مدیریت بحران اختصاص دارد، تصریح کرد: اگر آن را تنها به جبران خسارت های خشکسالی و سرمازدگی اختصاص دهیم جوابگوی دیگر خسارت ها نیست.

 

وی با اشاره به حادثه خیزبودن کشور ایران اظهار داشت: از ۴۲ سانحه طبیعی، ۳۱ مورد آن در کشور ایران رخ می دهد که مهمترین آن شامل سیل، زلزله، خشکسالی، سرمازدگی، رانش زمین، فرونشست، آفت گیاهی و طوفان است.

 

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، سیل را از حوادث مهم کشور عنوان کرد و گفت: برای کاهش خسارت های ناشی از سیل نیز باید تا می توان طرح های آبخیزداری و آبخوانداری را اجرا کرد چراکه خسارتی که سیل برجا می گذارد و باعث شسته شدن خاک می شود بسیار قابل توجه است.

 

کد خبر 1202579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha