خانواده ها نیازمند مهارت آموزی در حوزه زندگی مشترک هستند/تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت

تمنایی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و حمایت خانواده گفت: خانواده ها نیازمند مهارت آموزی در حوزه های مختلف زندگی مشترک و فرزند آوری و ازدواج هستند.

«علی تمنایی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به قانون «جوانی جمعیت و حمایت خانواده« اظهارداشت: نهادهای مختلف اداری بر اساس این قانون ماموریت خاصی دارند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر وظیفه اداری نسبت به مجموعه تحت نظر، در حوزه آموزش و فعالیت های فرهنگی نقش و ماموریت خاصی را باید انجام دهد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: قرارگاه جوانی جمعیت  در استان اصفهان با محوریت استانداری تشکیل شده که کمیته و وظیفه اطلاع رسانی و فرهنگی آن بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

وی شناخت ماموریت امروز در مقابله با تهاجم دشمن را ضروی خواند و اذعان داشت: جنگ شناختی و جمعیتی راهبرد اساسی برای کاهش جمعیت جوان و بروز مشکلات در نیروی انسانی کشور از پیامدهای این تهدید به شمار می رود.

 

تمنایی با اشاره به اینکه تبلیغات سو و نگرش های غلط و بی توجهی به بنیان خانواده منجر به بروز آسیب کاهش فرزند آوری و افزایش سن ازدواج شده، تصریح کرد: خانواده ها نیازمند مهارت آموزی در حوزه های مختلف زندگی مشترک و فرزند آوری و ازدواج هستند که در این مسیر رسانه ها و اهالی فرهنگ و هنر در تولید محتوا نقش موثر و کارآمدی دارند.

 

وی با بیان اینکه تولید محتوا چند رسانه ای با موضوعات فرزندآوری، مهارت آموزی، تبیین گری در حوزه ازدواج و اثرات مثبت آن و همچنین کاهش ناهنجاری های اجتماعی را از برنامه های پیش رو در حوزه فرهنگی قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اصفهان است و یادآورشد: در اجرای قوانین حمایتی برای زنان شاغل و همچنین توجه به دغدغه های مهم زندگی ضرورت دارد و باید تکلیف اداری در این خصوص اجرا شود.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مسئولان نهادهای اداری و تشکل های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ جوانی جمعیت و کمک به رفع دغدغه های این حوزه و همچنین مهارت آموزی برنامه راهبردی خود را معرفی و حمایت از طرح های فرهنگی این حوزه در توزیع اعتبارات مد نظر قرار می گیرد.

کد خبر 1202594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha