برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه جهاد تبیین/ تریبون‌ها به افراد انقلابی سپرده شود

ثقتی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه جهاد تبیین را به عنوان وظیفه مهم ادارات ارشاد اسلامی شهرستان‌ها خواستار شد و گفت: تریبون‌های ارشاد اسلامی در مراسم‌ها و رویدادهای مختلف باید به افراد انقلابی سپرده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌رضا ثقتی» امروز (چهارشنبه؛ ۱۲ مرداد) در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهارکرد: از همه مدیران و معاونان و همکاران ارشاد اسلامی انتظار دارم به امر مطالعه و کتابخوانی توجه ویژه‌تری داشته باشند زیرا ما وظیفه راهبری جامعه را بر عهده داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه رویکرد نقد، ارزیابی‌ و پژوهش، پیشبرد کارها در حوزه فرهنگ و هنر را فراهم می‌سازد عنوان کرد: ارزیابی ادارات ارشاد استان گیلان امسال بر اساس مولفه‌هایی خاص انجام می‌گیرد و این سیستم با تحولاتی همراه خواهد بود.

 

ثقتی ضمن اشاره به اقدامات حوز احیاء انجمن‌های فرهنگی و هنری استان گیلان، با بیان اینکه پیشرفت در این حوزه نسبی بوده است گفت: انتظار دارم رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها در امور اجرایی از ظرفیت و مشارکت همه هیئت‌ها، انجمن‌ها و هنرمندان استفاده کنند.

 

وی جهاد تبیین در حوزه فرهنگ و هنر را لازم و ضروری خواند و با تاکید بر اینکه در جنگ روایت‌ها کسی که اولین روایت را انجام می‌دهد، پیروز است اذعان کرد: باور دارم دقیقا جای جهاد تبیین در حوزه فرهنگ و هنر بوده و اولویت در این بخش است زیرا رساترین ابزار در این بخش مهم قرار دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جهت دادن به جشنواره‌ها و رویدادها ‌و‌ برگزاری باشکوه نماز جمعه را یکی از اقدامات حوزه جهاد تبیین در حوزه فرهنگ و هنر ذکر کرد و گفت: در تریبون مراسمات و همایش‌های ارشاد اسلامی باید از دغدغه‌مندان و چهره‌های انقلابی بهره بگیریم و این عمل نیز از مصادیق مهم جهاد تبیین است.

 

ثقتی با بیان اینکه برای فعالیت در حوزه جهاد تبیین باید برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را مهم بشماریم اضافه کرد: افرادی فقط می‌آیند و مردم را دلسرد و ناامید می‌کنند بنابراین نباید به این افراد و چهره‌ها تریبون و‌ فضا داده شود.

 

وی نگاه وزیر ارشاد اسلامی به حقوق و پرداختی نیروها و معیشت آنان را نگاهی بسیار مطلوب خواند و یادآور شد: به دنبال این هستیم تا با اخذ بودجه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و با تایید استاندار تعمیر و تجهیز همه مجتمع‌های هنری اجرایی شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشکیل جبهه‌های متحد فرهنگی هر شهرستان را خواستار شد و ادامه داد: تأسیس موسسات فرهنگی امر دیگری است که تحقق آن را از ادارات ارشاد اسلامی گیلان انتظار دارم زیرا بودجه‌های خوبی به این حوزه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

ثقتی بازگشت مرجعیت به حوزه ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر را رویکرد دولت و وزارتخانه دانست و خاطرنشان کرد: مسجد محوری قصه پرغصه ماست و هنوز نتوانستیم در این حوزه خوب عمل کنیم از طرفی از مدیران ارشاد شهرستانها انتظار دارم در راستای تحقق همین مرجعیت ارتباطات خود را با فرمانداری و امامان جمعه تقویت کنند.

 

کد خبر 1202602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha