هیئات مذهبی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت داشته باشند

جهانگیری گفت: ضرورت دارد هیئات مذهبی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت داشته باشند و عزاداران هنگام حضور در اجتماعات عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) از ماسک استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «پیمان جهانگیری» عصر امروز (چهارشنبه ۱۲ مرداد) در نشست قرارگاه کنترل ویروس کرونا شهرستان اندیمشک، با بیان اینکه عادی‌انگاری و عدم استفاده از ماسک سبب وقوع موج جدید کرونا می‌شود اظهار کرد: پوشش استفاده از ماسک در اندیمشک به پایین‌ترین حد خود رسیده و عدم استفاده از ماسک نگران کننده است.

 

فرماندار اندیمشک افزود: بر اساس نظریه پزشکان، هر علائمی شبیه به سرماخوردگی در فرد، کرونا است و هر کسی که علائم سرماخوردگی دارد به کرونا مبتلا شده و باید پنج روز در قرنطينه باشد.

 

وی اذعان کرد: قدرت سرایت ۲ زیر سویه جدید کرونا اُمیکرون بسیار بالا بوده به حدی که هر فرد بیمار می‌تواند ۳۰ نفر از اطرافیان را مبتلا کند اما خوشبختانه بیماری کرونا ضعیف‌تر شده است.

 

جهانگیری تصریح کرد: تزریق واکسن، استفاده از ماسک در تجمعات و اماکن سرپوشیده، تهویه مطبوع، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و عدم دست دادن و روبوسی همچنان تنها راه‌های مهم جلوگیری از گسترش و سرایت بیماری کرونا هستند.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت بيماری کرونا در شهرستان اندیمشک تقریبا متعادل و شکننده است عنوان کرد: استفاده از ماسک در اماکن سرپوشیده به ویژه ادارات، سازمان‌ها، نهادها و بانک‌ها اجباری و ارائه خدمات به ارباب رجوع ملزم به همراه داشتن ماسک است.

 

فرماندار اندیمشک بیان کرد: ضرورت دارد هیئات مذهبی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت داشته باشند و عزاداران هنگام حضور در اجتماعات عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) از ماسک استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: شهروندان پنج سال به بالا جهت تزریق واکسن کرونا به مراکز خدمات جامعه سلامت و پایگاه‌های بهداشتی در سطح شهرستان و خانه‌های بهداشت روستاها مراجعه کنند.

 

«کرم صرفه‌جو» معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اندیمشک نيز ابراز کرد: تیم‌های بازرسی فرمانداری از ادارات، بانک‌ها و نهادهای دولتی بازرسی انجام می‌دهند و بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک نظارت می‌کنند.

 

همچنین «رضا کرمیان» مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک گزارشی از آخرین وضعيت کرونا در این شهرستان ارائه داد.

 

کد خبر 1202603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha